Huvudmeny

Båtbussar [11 bilder]

Startat av Marc, 21 september 2008, 19:35:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Här kommer en samling med maritim anknytning från de sista två veckornas resor. Som synes en viss norsk övervikt!

Luleå i morgonrusningen. Äntligen hittade jag rätt ställe för att få syn på ledvagnarna och att få m/s Kungsholm "Sandhamnspilen" i sikte fick en att känna sig som hemma.

Nästa kväll i Svolvær, förarbyte på Lofotekspressen från Narvik vid terminalen. Den lille Vest:en används som avlösnings"bil".
Bonus till den som  får rätt på vem som gömmer sig på andra sidan huset!

Morgonen därpå i Fiskebøl, samma Lofotekspress nu på väg till Narvik lämnar över folk till anslutande båt mot Melbu.

En lite mer utzoomad bild från samma färjeläge, jodå, bussen syns på bilden!

I Stokmarknes hamn dök denna upp.

Sekunden efter även denna Flybuss (som går i ordniär rute) till Sortland.

Vi hoppar ytterligare en dag och ett antal kilometer söderut längs kusten, anløp Rørvik.

Förflyttning av samma buss på samma kaj.

Trondheim på söndagmorgon. Inte en enda stadsbuss ute och första gången jag ser moln på en vecka!

Sogn- og Fjordarne Ekspressen mot Oslo och Sognebussen till Bergen färjar över Sognefjorden.

Till sist ett nedslag i Oslo ute på Vippetangen!

Ersa

Patrik

Snyggt ja! Säg till om du åker till Kautokeino för då följer jag med  ;)

Marc

Citat från: Patrik skrivet 21 september 2008, 20:07:10 PM
Snyggt ja! Säg till om du åker till Kautokeino för då följer jag med  ;)

Faktiskt så var jag inne på att korsa Finnmarksvidda till Hammerfest med bil när jag började planera resan. Sedan föll jag dock för att åka kommunalt och då ändrades rutten till malmbanan istället, ja eller Umeå-Lycksele-Storuman-Arvidsjaur-Haparanda-Pajala-Kiruna-Narvik-Lofoten för att vara exakt! :)

Tommy E

Riktigt snyggt berg på fjärde bilden!
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Börje

Citat från: Marc skrivet 21 september 2008, 19:35:14 PM

Morgonen därpå i Fiskebøl, samma Lofotekspress nu på väg till Narvik lämnar över folk till anslutande båt mot Melbu.

Vilket mügelväder du fick på Lofoten! Så här såg det ut i somras när Börje bytte från Lofotekspressen till båt i Fiskebøl. Molnen hängde 30 meter över vattenytan. Men jag fick i a f åka med m/s Lofoten. Tji!  ;)

homer

härligt att se att den gamla tack skylten lever än...

yngrot

Mycket trevliga bilder Marc  :) du är ofta ute på resande fot.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina