Huvudmeny

Höör idag (12 bilder)

Startat av Cyklisten, 19 september 2008, 22:43:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Idag gjorde vi en spontanutflykt (ja... nästan) till Skånes djurpark. Det var inte så mycket folk där som det brukar vara under sommaren. Och det blev några bussbilder.

Kommunens Vest dök upp plötsligt vid Tjurasjön

Veolia 2236 med en i Eslöv känd busschaufför stod utanför Pågatågstationen

Två Renault-minibussar en märkt 13 och en med regnr SNW223 syns här från plattformen vid spår 2

Det blev en Scala vi fick åka med. RWO463.

Men innan vi åkte iväg hann jag ta den här "närbilden"

En dålig bild på Scalans interiör. Undrar varför den har olika stolar i fram- respektive bakdelen?

Linje 15 (ringbuss) får köra en riktig berg- och dalbana, det gäller att inte ha magen full när man stiger på bussen.

En något suddig bild (den blev suddigare efter förminskning, men det märkte jag efter att ha laddat upp den på photobucket) på Scalan utanför själva djurparken. Bussen går väldigt sällan, så tillbaka blev det en promenad längs den smala landsvägen. Ganska underhållande att hoppa in i buskarna för att väja för mötande bilister  ;)

En av de få bilder jag tog på väg hem, det började bli lite mörkt. Veolia 2239

En något konstig vidvinkelsbild som skulle kunna bli intressant om jag hade behandlat den lite bättre och sparat i högre kvalitet

Sist kommer en bonusbild. Satt på pizzerians uteservering där en katt ville hjälpa mig med pizzan. Och det var lite bacon som blev över på min tallrik, så...  ;)

Bussmicke

Ahh, bilder från paradiset i söder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Här kände man ju igen precis allt. Roligt!  :D

Citat från: Bussmicke skrivet 19 september 2008, 22:53:39 PM
Ahh, bilder från paradiset i söder.

Haha! Pendla du till gymnasiet via Höör i tre år, så säger du inte samma sak längre.  ;D