Huvudmeny

Swebus Gävle

Startat av Bussmicke, 19 september 2008, 21:48:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

X-Trafik lacken verkar inte passa B9S så bra. Jag tycker det är för mycket gult kring mittdörren.

AO

Snygga bilder. Såg att alla Citaro bussarna var ute idag. De med Jönköpingslacken gick på linje 2 och 12. Blev det några bilder på de med?
Citaron passar förövrigt väldigt bra i x-trafiklacken tycker jag. Man valde att ta bort "bågarna" vid framrutan på dessa busar innan lackering så att de är helsvarta vid framrutan.

Bussmicke

Tack, jo det blev bilder.
De enda jag inte såg idag var 4992 och 5405
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Tack för fina bilder Bussmicke

//Fredde

Bussmicke

//Bussmicke.

Fredde

Man kan fortfarande se den tidigare Helsingborg färgen i hjulhuset på denna buss..

Det jag hört av förare är att dessa bussar är mycket bra då dörrar är snabba samt mycket tysta. dock från resande håll är sätena HEMSKA då dom är mycket hårda med lite stoppning... Men dom är pigga fr hpl dvs bra motorer...

//Fredde

Rickardo

Stoppning? Det finns inte i dessa Citaro. ..:) Även leden kan gnissla en hel del iaf när dessa gick i Hbg. Motorljudet är väldigt högt i bakre delen av bussen. Annars trevliga bussar att åka med. Tyvärr tycker jag inte Xtrafiks stadsbusslack är speciellt snygg.
/Rickardo

jocke

Är de min skärm. Eller ser det högra fronpartiet vitt ut. Och vänster sida ser gul ut. sett från vår synvinkel.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Patrik

Citat från: jocke skrivet 20 september 2008, 01:43:25 AM
Är de min skärm. Eller ser det högra fronpartiet vitt ut. Och vänster sida ser gul ut. sett från vår synvinkel.

Det är bara för att solen lyser nästan rakt framifrån på bussen.

Fredde

Citat från: Rickardo skrivet 20 september 2008, 01:26:44 AM
Stoppning? Det finns inte i dessa Citaro. ..:) Även leden kan gnissla en hel del iaf när dessa gick i Hbg. Motorljudet är väldigt högt i bakre delen av bussen. Annars trevliga bussar att åka med. Tyvärr tycker jag inte Xtrafiks stadsbusslack är speciellt snygg.
/Rickardo

Inget gnissel är det nu iaf & Volvo B7L (5252) låter mycket mer bak än dessa MB bussar, dörrarna är snabba & tysta med...

//Fredde

Fredde

Citat från: Yujin Zhang skrivet 19 september 2008, 21:50:31 PM
X-Trafik lacken verkar inte passa B9S så bra. Jag tycker det är för mycket gult kring mittdörren.

Tänk på lacken i Karlstad som ett exempel där hela bussen har samma lack (orange) över hela bussen... Hur hade det sett ut ?

//Fredde

Yujin Zhang

Citat från: Fredde skrivet 20 september 2008, 03:49:14 AM
Tänk på lacken i Karlstad som ett exempel där hela bussen har samma lack (orange) över hela bussen... Hur hade det sett ut ?

//Fredde

Karlstadsbuss (Swebus) har fin lack på deras bussar. 8)
Däremot en buss med enbart X-trafiks gula färgen...bläää

jocke

X-trafiks lack är inte gjord för ledbussar  ;D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

AO

Tycker X-trafiklacken passar bra på ledbussar. I vanliga fall målas inte fälten kring dörrarna i gult eller rött som på B9S. Men eftersom denna buss är från SL-land där man målar rött överallt, även där det inte ska vara det, så lackeras detta i gul/rött när bussen kommer till X-trafik. Detsamma kan ses på 5525 som även den rullade hos SL från början. B9S skulle vara snyggare om fälten vid dörrarna vore svarta.
   Citaron har ju pga dörrplaceringen fått sitt "X" bakom sista hjulparet vilket gör att den upplevs som ännu mer gul än vad den hade gjort om X:et satt längre fram som på de andra bussarna.