Huvudmeny

Möjligen till skrot...

Startat av Fredde, 16 september 2008, 03:39:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Det finns väl bara två sådana Setror i Skåne, båda hos Thygessons. Jag har inte hunnit få de på bild, nu är det för sent med den ena  :(

Johan Hansson

Den kommer med mycket stor sannolikhet skrotas efter att polisens tekniker undersökt bussen.
Någon som vet om setra har egna tekniker som de skickar för att undersöka såna här bränder?
Har för mig Volvo har tekniker som vill undersöka bilarna efteråt för att se vad som orsakat brand i deras fordon.
Troligen har branden startat i motorrummet och sedan spridit sig in i bussen.
Tur att bussen inte var fullsatt.

De har ju denna också

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Viktor

AO

Tråkigt när sådana sällsynta bussar försvinner. Hur är dessa att åka med?

Cero

Citat från: AO skrivet 16 september 2008, 17:34:48 PM
Tråkigt när sådana sällsynta bussar försvinner. Hur är dessa att åka med?

Har ingen aning om just dessa men har åkt likadan i Barcelona. Den gick mjukt, tyst och fint, med reservation för att de har asfalt som vägbeläggning i Spanien vilket ger tystare gång. Något som vi ju tyvärr saknar i Svedala. Trots att bussen i sig gick bra tycker jag dock att designen, eller kanske snarare frånvaron av den, är bedrövlig. Snacka om låda. Till och med en MaxCi har ju mer spännande design.

bjalle

Citat från: Cero skrivet 16 september 2008, 18:23:37 PM
Har ingen aning om just dessa men har åkt likadan i Barcelona. Den gick mjukt, tyst och fint, med reservation för att de har asfalt som vägbeläggning i Spanien vilket ger tystare gång. Något som vi ju tyvärr saknar i Svedala. Trots att bussen i sig gick bra tycker jag dock att designen, eller kanske snarare frånvaron av den, är bedrövlig. Snacka om låda. Till och med en MaxCi har ju mer spännande design.

Högljudda pga utväxlingen på växellådan, annars helt OK. Bara jag som inte ty cker de är fula

Sundås

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 16 september 2008, 18:29:34 PM
Högljudda pga utväxlingen på växellådan, annars helt OK. Bara jag som inte ty cker de är fula

Jag gillar dem starkt, men jag gillar Setra i alla dess former. Tråkigt när linjevagnar av detta märke försvinner, de är relativt sällsynta..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Cyklisten

Jag tycker också att de är snygga, ser lite annorlunda ut med tanke på de stora rutorna. Det jag är mest nyfiken på är deras driftsäkerhet, de kom ju hit som begagnade, men Setra verkar annars hålla hög kvalitet på sina fordon.

Knut

Er jo bare Integro i litt finere utførende da >:(

bjalle

Citat från: Cyklisten skrivet 16 september 2008, 19:51:19 PM
Jag tycker också att de är snygga, ser lite annorlunda ut med tanke på de stora rutorna. Det jag är mest nyfiken på är deras driftsäkerhet, de kom ju hit som begagnade, men Setra verkar annars hålla hög kvalitet på sina fordon.

Vad jag har hört så har de varit en del krångel, iaf i början men senare tid vet jag inte. Föregående ägare var ju BK Buss, Vetlanda som körde med de i JLT trafik. Jag måste säga att jag gillar utseendet på dessa och klagar faktiskt inte på att åka i de, även om jag föredrar sådana som ovan visade 12an. Men tråkigt att sånt här händer, verkar som bolaget har otur när det gäller haverier och bränder, denna, den som krockade för ett års sen där motparten kom över på fel sida vägen, sen var det ju en Vega City som brann för ett par års sedan. Sånt är tråkigt att se, men det viktigaste är ju att inga personer kommer till skada, bussar är materiella ting som går att ersätta relativt lätt, värre med människor.