En skönhet från igår...

Startat av Esbjörn, 15 september 2008, 20:25:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Esbjörn

Har varit i Italien några dagar och igår var det denna skönhet som stod för transfern från vinslottet/hotellet till flygplatsen i Florens.
Bussen är en Volvo B12 med Barbi Italia 99-kaross.

Något jag reagerade på att de fyra turistbussar (MB O404, en MB Tourismo, en Barbi Genesis och denna Italia) jag åkte under tiden i Italien var att ingen av dem var utrustad med toalett.
Här i Sverige har det väl knappast sålts några turistbussar utan sådan...

Danne B.

Stilig buss, må jag säga! :)

Någon som har fler bilder på bussar från denna karossör?

//Danne

Hagri

Citat från: Esbjörn skrivet 15 september 2008, 20:25:21 PM
Något jag reagerade på att de fyra turistbussar (MB O404, en MB Tourismo, en Barbi Genesis och denna Italia) jag åkte under tiden i Italien var att ingen av dem var utrustad med toalett.
Här i Sverige har det väl knappast sålts några turistbussar utan sådan...

Hur långa resor gjorde ni med bussarna?

Esbjörn

Citat från: Hagri skrivet 16 september 2008, 21:00:44 PM
Hur långa resor gjorde ni med bussarna?

Tidsmässigt som längst knappa två timmar. I mil räknat var det inte så långt...man möter sig själv i kurvorna däruppe i bergen och medelhastigheten är definitivt inte hög. En normal svensk 15m-buss hade bitvis varit mycket svår att ta sig fram med.
Det var ju inte så att toaletterna behövdes...eller ja - efter vinprovning och middag med såväl röda som vita drycker så kanske vissa fick hålla sig... :)
Men som sagt - alla var turistbussar och sådana utan toa är en ovanlighet i Sverige, men tydligen desto vanligare i Italien.

Ett par bilder till:

Volvo B12 Barbi Genesis.

MB O404/15 RHD.

...och en typisk lokalbuss uppe i bergen - en Irisbus Orlandi Happy.

Bussmicke

Citat från: Esbjörn skrivet 16 september 2008, 23:27:58 PM

...och en typisk lokalbuss uppe i bergen - en Irisbus Orlandi Happy.

Trevligt men denna buss eller vad det ska förställa var bara för mycket.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.