Huvudmeny

Dagens knog

Startat av Scorpio, 15 september 2008, 19:45:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scorpio

Tänkte visa mina första bussbilder med dotterns kamera
Amatör är jag men jag blir väl bättre såsmåningom kanske  :D

Dagen började med en sväng från Kapellskär till City o tillbaka med denna buss

Sen vart det en tur Norrtälje-tekniska-Norrtälje med den här

Aslutade med 638 vätö

Norrvikens brygga

Håknäs brygga

jocks74

inget fel på dom bilderna :)

Cero

Trevliga bilder. Med tanke på att du körde i stort sett samma sträcka med två olika bussar (den röda Scanian med normalgolv och den blå Volvon med lågentré) kunde det vara intressant med en liten recenssion över vad som är bra/dåligt med respektive vagn. Jag tänker då främst på motorvägssträckan relaterat till den diskussion som ibland poppar upp här att det vore komfortmässigt bättre med normalgolv på 676:an.

Scorpio

Tack  ;) nu är ni snälla  ::)
Personligen håller jag med dig helt o hållet men just carrus bussarna tycker jag det är skön komfort i
M.V.H Scorpio

Fredde

Mycket trevliga bilder!

Ser fram emot mer från Roslagen :)

Danne B.

Trevliga bilder! Alltid roligt med interiörbild!!! Mer så´nt!

//Danne

LinusA

Mycket trevliga bilder!

Tommy E

Jag ser också fram emot mer. :)
Kul med 638:an, har tänkt åka den någon gång.
Har den några uppehåll vid bryggorna även när chaffisen inte går ut och fotar?
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ersa

Trevligt med ännu en Roslagsfotograf. Mycket bra bilder!

Scorpio

Tackar Tackar  ;D
man ligger oftast minus på 638:an utom på kvällarna några naturliga stopp finns inte vid bryggorna
har bara tråkiga sthlms körningar den här veckan ska ta med mig kameran o hoppas på lite lantkörningar nästa vecka
M.V.H Scorpio

yngrot

Trevligt  :D  men hur många kan köra med manuell låda nuförtiden?? Jag tycker gaspedalen ser lite underlig ut på Scanian...och inget dörrvred till vänster heller
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

j-a

Ja den där plattan på gasen satt där när vi fick den till Malung från Piteå också,vet inte vad den har för funktion egentligen,dörrknapparna sitter till höger om retarderspaken

bjorn_k

Härligt att se lite bilder från hemstaden! Snart går flyttlasset ut till 638/652s tassemarker dessutom!