Huvudmeny

I Sön(e)köping

Startat av Staffan Sävenfjord, 11 september 2008, 18:00:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Söne Trafik AB i Västervik kör en buss till Jönköping med ankomst dit 09.35 och avgång 10.30. I går var det denna som gick. Jag fick tillfälle att prata med den trevliga föraren och han var mycket nöjd med OmniExpress. Betydligt bättre än de Veolias Scania Vest Contrast som tidigare användes.

jocks74

fina bilder härifrån resecentrum :)

bjalle

OmniExpress....mumma
Dessutom på bild 2, 2 st Lathi tillverkade bussar på bild

Mikael T Nilsson

Tack för en mycket trevlig bild! Linje 325 (Västervik-Jönköping) har haft olika trafikutövere under årens lopp. Under 80-talet var det väl SJ-Buss och Kraftbuss Västervik som delade på trafiken. Minns att Kraftbuss bland annat använde en Ajokki boggievagn. Linje 325 var då annonserad i SJ-Buss express- och veckoslutstidtabellshäfte. Senare var Swebus och Kraftbuss trafikutövere, därefter endast Swebus. Kraftbuss övergick ju till Swebus 1993, eller var det 1994? Sedan har väl Linjebuss/Connex/Veolia varit trafikutövare och  nu senast Söne Trafik.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

michael k

har inte nilsbuss varit inblandade i trafiken med?

Fredde

Citathar inte nilsbuss varit inblandade i trafiken med?

Jo, men endast på sträckan Västervik- Mariannelund om jag minns rätt...

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.