Hur kul kan det vara att bo här? Undrar hur bussen dit är skyltad? (Bild)

Startat av Davve, 09 september 2008, 22:59:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Davve

Såhär på kvällskvisten är humornivån inte särskilt hög, satt och letade efter en adress på hitta.se då jag hajjade till litegrann när jag såg denna bild... Kunde inte annat än att flina åt det och finner det faktiskt ganska komiskt. :)

Vet att det i Göteborg finns en hållplats på 4:ans spårvagnslinje som heter "Bögatan", men det är ju inte riktigt lika klockrent som detta. :) Nån mer med komiska orts/samhällsnamn?

/David

bastuper

Åkte jag inte igenom Trosa eller nått sånt då jag var ner till Örebro eller nått?

Finns ett bad i Örebro också, Gustavsvik heter det, vilket en by utanför Kramfors heter också.

Jag är inne på eniro kartor för tillfället och får upp en rullgardin, skriver jag Bög får jag ju upp:

Bög, Sollentuna
Bögared, Vårgårda
Bögebacka, Sotenäs

Totalt 10 träffar men dessa var mest intressant.

Patrik

Vid Bögs gård har jag varit vid på studiebesök för ett antal år sen och jag vet att elever i Sollentuna kommun åkt dit flera gånger, dock är vägen dit väldigt smal och det verkar bo 5 personer där som alla är över 30 år fördelade på två adresser i Bögs Gård, om det är deras permanenta boende vet jag inte.
http://www.bogsgard.se/

Hagri

Det finns en hel del platser i vårt avlånga land som har namn som kan verka roliga i dag. Men när namnen gavs åt platserna betydde namnet som regel något helt annat än i dag.
En rolig grej när man åker omkring i glesbygden är att upptäcka hur vissa namn på platser kommer igen, inte sällan mer än en gång i samma kommun. 

Stefan Lindberg

BMJ

Citat från: Davve skrivet 09 september 2008, 22:59:52 PM

Vet att det i Göteborg finns en hållplats på 4:ans spårvagnslinje som heter "Bögatan", men det är ju inte riktigt lika klockrent som detta. :) Nån mer med komiska orts/samhällsnamn?

/David

Dagens messerschitt: Hållplatsen "Bögatan" ligger utmed Linje 5,aldeles i närheten av gamla TV-huset.

Kristofer

Hade 60-talsplanerarna fått som de velat så hade du kunnat stiga av tunnelbanan på stationen Bög. Bara att ta linje 11 mot Alboda. Akalla - Hansta - Bög - Fäboda - Alboda, enligt bilagan till Tåg 8/1980 (eller var det -82??).
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Davve

Citat från: BMJ skrivet 10 september 2008, 18:23:42 PM
Dagens messerschitt: Hållplatsen "Bögatan" ligger utmed Linje 5,aldeles i närheten av gamla TV-huset.
Ahhh, skit också! 5:an är det kanske ja... *blandar ihop*. TV-huset ja, Synvillan också kallat. (typisk Göteborgshumor när den är som bäst)