Min första skannade bild

Startat av Frippe Fribas, 05 juli 2007, 18:46:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Min första och möjligen enda skannade bussbild kommer här:

Av någon anledning fotade jag inte bussar när jag borde ha gjort det, intresset fanns redan när jag var liten.
En orsak kan ha varit att jag inte ägde någon för ändamålet duglig kamera förrän i slutet av 80-talet.
Tyvärr blev detta en av ytterst få bussbilder jag har från "gamla" tider.
Är det någon som vet vilket datum bilden är tagen, jag gissar nämligen att bilden togs i samband med invigningen av Djurgårdslinjen?
//Fredrik

LinusA

Mycket intressant och fin bild! Vilken gata är det man ser, Smålandsgatan? Antar att dubbeldäckaren är en museivagn?

/NyStockholmare

Niklas Bygdestam

Citat från: LinusA skrivet 05 juli 2007, 19:38:09 PM
Mycket intressant och fin bild! Vilken gata är det man ser, Smålandsgatan? Antar att dubbeldäckaren är en museivagn?

/NyStockholmare

Ja när bilden togs hade dubbeldäckaren varit museifordon i ett antal år. De togs ur trafik redan under 1970-talet
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Kvarne

Mycket trevligt!
Liten rättelse dock; 6607 hette H11G, sedan littererades den om till H11E(när den bygdes om till etanol)  ;)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Frippe Fribas

OK, när litterades den om, i min lista från november 1989 står den uppförd som H11E?
//Fredrik