Dagens cykelutflykt gick till...

Startat av Cyklisten, 05 september 2008, 20:29:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Löberöd. Jag blev lite deppig efter anställningsintervjun, en av de bästa botemedel är att gå ut med kameran. Eller ännu bättre, att ta med kameran och cykeln. Här kommer några bilder. Jag följde en cykelkarta med förslag på resor, där kan man se vilka vägar som är mer trafikerade mm. väldigt användbart!

Veolia 2236 på väg 113 utanför Eslöv

Hållplatsen vid Skarhult Station. Här finns både en vanlig Skånetrafikenskylt och Eslöv Kommuns skolskjutsskylt. Vad är den konstiga saken som finns på/ovanför skylten?

Här kommer Veolia 2112, en skolbuss, mellan Skarhult och Skarhult Stationsby

Även 2113 fick jag på bild, här i Hurva, på "Riksvägen".

En OT-bild på Hurvas stationshus, här gick banan Eslöv-Ystad.

Lysekils Buss 2172 avgår från hållplatsen Hurva E22

Veolia 2694 vid ändhållplatsen i Löberöd

FMV:s Vega med regnr 57564 siktades på väg tillbaka vid Satsarp, utanför Löberöd.

Och en bonusbild, E22 genom Hurva när den är som bäst!  ;)

jocks74

verkade inte gått bra :(,men fina bilder fick du till iallafall :)

henrik_l

Den där "grejen" ovanför hållplatskylten du undrade över, är det inte en sån där blinkhistoria som varnar när det finns folk där preci som de finns vid vissa övergångställen!

Cyklisten

Jag vet inte, trodde först att det är motsvarigheten till "plåtstins" men såg ingen knapp eller liknande. Jag gick runt och tiddade, men det blinkade aldrig...

jocks74: ja, det gick lite åt skogen, men det var bara den tredje, fler kommer ;) Kul att du upskattar bilderna! Jag skulle även cykla till Veolia i Eslöv då jag har lövat att ta fler bilder på två Neoplaner som stod där, men orkade inte, kanske imorgon.

jocks74

oki det ser vi fram imot :) och lycka till på nästa intervju:)

Simon Bertilsson

Trevligt bildreportage.

Neoplanerna står på Volvo Truck Centers tomt, men precis vid gränsen mot Veolia. Här kommer de :):

Cyklisten

Javisst, jag såg din bild i ett annat tråd, men jag fick en fårfrågan om jag kan ta flera bilder vid dagsljus. Och idag hann jag inte med, mycket att göra i Malmö...