Huvudmeny

Gegg Reisen

Startat av Niclas Rosenius, 05 september 2008, 09:50:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Gegg Reisen är ett litet bolag från Weltmannstatten i Österrike med fyra dubbeldäckare.

Dom har 3 st Setra S431DT och 1 Neoplan N1122/3C Skyliner.

Föraren på bilderna är ägaren själv, Christian Gegg. En riktigt trevlig och sympatisk person, väldigt stolt över sina bussar. Nästa år skall han byta ut denna buss på bilden till en likadan men med mer utrustning. Bussen har 46 sittplatser på övervåningen och 16 platser nere i Bistron. Platserna i bistron är aldrig sålda utan passagerna på övervåningen kan gå ner och ta sig en öl eller äta en matbit under färden. Tyvärr gick det inte att ta några bilder inne i bussen pga att det var för mycket folk i den.

//Niclas

Blue

Träffade honom i Lillehammer i somras, bussarna är riktigt fina!

I den nya bussen skulle det bli ett helt digitalt A/V system med film, radio och musik helt styrt av gästen själv via en touchskärm i ryggstödet!

Ett sånt system kan bara fungera om det aldrig kommer någon yngre än 35 in i bussen... ;)
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Niclas Rosenius

Citat från: Blue skrivet 05 september 2008, 22:13:20 PM
Träffade honom i Lillehammer i somras, bussarna är riktigt fina!

I den nya bussen skulle det bli ett helt digitalt A/V system med film, radio och musik helt styrt av gästen själv via en touchskärm i ryggstödet!

Ett sånt system kan bara fungera om det aldrig kommer någon yngre än 35 in i bussen... ;)

Jo, Christian berättade det för mig. Han var väldigt mallig över de kommande nya bussen. Kommer att få bilder på den av han när den är levererad.

//Niclas

Blue

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 september 2008, 23:24:37 PM
Han var väldigt mallig över de kommande nya bussen. Kommer att få bilder på den av han när den är levererad.

//Niclas
Med all rätt!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)