Huvudmeny

Nytt bensinpris

Startat av blubb, 04 september 2008, 21:24:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

blubb

KRNI

Inte illa, synd att man inte bor i Limhamn då!! :P
/KRNI

Fredde

Haha, det var som fasen! Tänk vad en decimal kan göra...

Carl W

Citat från: blubb skrivet 04 september 2008, 21:24:20 PM
http://sydsvenskan.se/malmo/article364645/Bensin-for-1-krona.html

man får väl gå tillbaka 35-40år för att hitta samma pris!

När jag tog körkort 1977 låg priset på c:a 1.60.

Christer K

Citat från: Carl W skrivet 04 september 2008, 23:09:06 PM
När jag tog körkort 1977 låg priset på c:a 1.60.
Jobbade på mack i början av 70 talet, då var det ramaskrik över att soppan gick över 1 kr / litern, billigt kunde man tanka hos Uno-X som var de enda som hade automatpump på den tiden.
Nu blir det bara mindre och mindre mackar kvar, Statoil ska lägga ner runt en 200 mackar i landet, Hydro ett antal och OKQ8 lika så.
/ Christer
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Björn Forslund

Jojo, minns när jag tog lappen 1974 och ville ha en jänkare. Farsan tvingade mig att köpa en Amazon. Soppan kostade ca 1:40. Farsan sa: Vad gör du när soppan kostar 2:- /litern och menade att jag skulle vara glad över "traktorn". Nåja, jag fick min hämnd, nu står det en Dodge Challenger i garaget.

Carl W

Citat från: Björn Forslund skrivet 05 september 2008, 22:08:13 PM
Jojo, minns när jag tog lappen 1974 och ville ha en jänkare. Farsan tvingade mig att köpa en Amazon. Soppan kostade ca 1:40. Farsan sa: Vad gör du när soppan kostar 2:- /litern och menade att jag skulle vara glad över "traktorn". Nåja, jag fick min hämnd, nu står det en Dodge Challenger i garaget.

Och bensinpriset har passerat 2 kronor.

ch

I Göteborg för ca 10 år sedan så var det en vikarie som skulle byta pumppris, han fick dit höjningen som pris istället. Typ 15 öre - per liter.

Det var vid Oljevägen i Arendal, och den lilla macken ägdes av hamnarbetarfacket eller nåt sånt, det låga priset gällde bara en pump (av kanske 2-3 st) och en helgdag var det en låååång kö med bilister som stod där med dunkar och allt. Nån ringde polisen, och de enda som åkte dit var de som togs på bar gärning när de tankade. De som hade tankat tidigare hade tankat kontant smart nog ;)