Huvudmeny

Vardagsdramatik..

Startat av Fredde, 04 september 2008, 15:34:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Johan Hansson

Om det var jag som kört den Sivergrå bussen så hade jag aldrig lagt i backen och börjat backa.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 05 september 2008, 17:56:53 PM
Om det var jag som kört den Sivergrå bussen så hade jag aldrig lagt i backen och börjat backa.

Vad gör man då om maskinen som skymtar i förgrunden har havererat och inte kan flyttas?

bastuper

Jag minns på den gamla goda tiden, d.v.s. sisådär för 5 år sen, då körde Marcussons Buss i mina trakter, då pratar vi väl Övik-Vilhelmina eller liknande, dom av få hade visst en backTV i sin buss.

Sidan går trögt att ladda man förhoppningsvis är det denna buss jag tänker på.

http://www.bussbilder.com/sidor/album/Bussar/M/Marcussons%20Buss/slides/marcussons_buss.html

Simon Bertilsson

Citat från: Johan Hansson skrivet 05 september 2008, 17:56:53 PM

Nej, det är klart att om man har att välja på att stå kvar eller backa för att komma därifrån, då väljer man ju att stå kvar......  :P
Har man D-behörighet, så ska man så klart klara en så enkel sak som att backa. Han har inte ens släp eller led på bussen.

jocks74

Bara veva ner rutan,ut med armbågen,å ut med huvet,sen vad som händer 14 meter bakåt vet ej jag  ;D