Huvudmeny

Busslink 1177

Startat av Niclas Rosenius, 03 september 2008, 23:56:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Scorpio

Den där har jag kört flera ggr o även brorsan 1178 sköna att köra men dom har haft dille o satt den på 638 vätö o det går inte att komma runt nere vid norrviken för långt mellan axlarna har provat ur flera olika vinklar men icke man blir tvungen att backa M.V.H SCORPIO

Marc

Citat från: Scorpio skrivet 04 september 2008, 11:15:13 AM
Den där har jag kört flera ggr o även brorsan 1178 sköna att köra men dom har haft dille o satt den på 638 vätö o det går inte att komma runt nere vid norrviken för långt mellan axlarna har provat ur flera olika vinklar men icke man blir tvungen att backa M.V.H SCORPIO

Pröva att vända mot körriktningen, låter kanske konstigt, men 217x-serien brukade man få runt på det sättet vid Norrviken (Vätö). Hoppas de får hålla sig fräscha ett tag, i Norrtälje verkar man lyckas skrapa "magen" och dess sidor på allt som har långt axelavstånd!

Scorpio

MEN Det är ju olagligt ;D Har aldrig provat det kanske ska göra det ska köra vätö på sön. men vet inte nu vilken buss jag får ja dom är fortfarande fina men som sagt våra dab-ar ser för jvlga ut HAHA
M.V.H SCORPIO

Scorpio

jovisst där går det bra men det det finns för många människor på alla bussar o en del är väldigt vårdslösa o vi har många trånga linjer o inte minst alla vägarbeten som ställer till det titta bara inne på tekniska högskolan hur bökigt blir det inte där när vi har 5min trafik  :D o likaså vaxholmsbussarna kan bli riktigt skojigt ibland M.V.H SCORPIO