Huvudmeny

Hässleholm idag, del 1

Startat av Cyklisten, 02 september 2008, 21:29:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Det blev rätt många bilder, så jag har valt att skicka dessa i två (?) omgångar. Det var fint väder och varmt, men jag orkade inte åka långt ut i länet. Hade ett frikort som går ut imorgon, så frugan tvingade mig ut  ;D

Jag testar med photobucket, mitt ftp-utrymme är ytterst begränsat och jag vill inte radera relativt nya foton.

Swebus 6734 vid stationen/centralen eller vad det nu kallas för

Bergkvarabuss 114 vilar sig i skuggan. Inget bra fotoställe direkt, antingen motsol eller skuggan.

Karlssons XGN152, även den vid stationen

Försöker klämma in en bild på deras bokbuss

Thygessons 17, på Andra Avenyn, strax utanför härskarens palats.

Bergkvarabuss 111 på samma plats

En nyare MAN svänger in i Andra Avenyn. Är det enda faceliftad MAN i Hässleholm?

Bergkvarabuss 113 håller på att köra över mig  ;)

Två torktummlare från Thygessons (18 & 20) lastar vid stationen.

Och sist men inte minst kommer Swebus 4884 körande på Viaduktvägen.

Fler bilder kommer, antingen idag eller imorgon (om allt funkar som det ska)

jocks74

Möllers

Fina bilder kan man åka ifrån Ängelholm ditt  ???

Cyklisten

Som du ser på den första bilden så går det en busslinje till Ängelholm, jag antar att den går även åt andra hållet  ;) Men det tar lite tid att ta sig hela vägen Landskrona-Ängelholm-Hässleholm. Från Ängelholm tar det 75 minuter. Men för dig, som har åkt Landskrona-Malmö-Trelleborg med endast bussar borde det inte vara några problem  ;D Och så får du chansen att åka i en sådan fin Euroliner.

Möllers

Jag blev sugen men är mörka fortare nu kan åka nästa sommar då.
Ska jag till Lund-Malmö-Helsingborg-Ängelholm-Ystad-Trelleborg-Hällseholm-kanske kristianstad-Eslöv nästa år ska jag har sommar kortet då blir mycket bilgare med.

Rickardo

Trevligt Cyklisten.
Nu när jag jobbar i Krstd så kanske man skulle hoppa av tåget o kolla in Hässleholm  :)
/Rickardo

Cyklisten

Det får du göra, Hässleholm är min minst besökta "stadsbussstad" i hela Skåne (om man räknar rena buss/tågdiggarresor) trots att det är så nära. Nu ligger Hässleholm i nivå med Ystad :P

yngrot

Sista bilden tycker jag blev lyckad... :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina