En mysko 740 på Norr Mälarstrand

Startat av Frippe Fribas, 30 augusti 2008, 19:50:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Vad är det han har på taket?
//Fredrik

Stinsen

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 augusti 2008, 19:50:16 PM

//Fredrik

Mätutrustning eller kamera skulle man väl gissa på.  Det borde inte handla om en ren transport med tanke på sladdarna som går in genom den öppna rutan. Prylen ser dessutom ut att gå att fälla ihop så det finns ingen anledning att ha den på taket om den inte används.

Bilen ägs av en person i Visby med efternamnet Klausner. I Stockholm finns ett företag som heter Klausner Consulting, sambandet däremellan skall jag låta vara osagt. Vad företaget Klausner consulting sysslar med hittar jag ingen info om, någon hemsida verkar de inte ha.

Jag har ju läst om att Google har en bil som åker runt och fotograferar i städerna. Kan detta vara en som utför det arbetet som du fångat på bild?  ;D

Zella

Precis det jag tänkte på ang google earth street wiev... kanske eniro som gett uppdraget att fota sthlm i gatunivå... vi få la se om ngt år  ::)

Björn Forslund

Äsch, den gamla sunkiga Volvon säger att det är en lågbudget privatdeckare med improviserad utrustning för att kunna dokumentera otrogna äkta mäns/kvinnors färder mot amorösa eskapader!
det ligger säkert en gammal Betamax-bandare i bakluckan.

truckdriver

Citat från: Tomas skrivet 02 september 2008, 23:11:06 PM
Den jag sett av Googles bilar är en nyare japse med en filmkamera monterad på motorhuven samt stripad.

Gör Google street view i sverige nu?

Leif D

Citat från: Tomas skrivet 02 september 2008, 23:11:06 PM
Den jag sett av Googles bilar är en nyare japse med en filmkamera monterad på motorhuven samt stripad.

En nyare vadå sa du ????
;-)

robbes

Leif D

Citat från: robbes skrivet 03 september 2008, 13:13:22 PM
japse  troligen japanare menar han

Okej !
är det möjligen så att en japansk personbil är det som avses med såväl japse och japanare.
Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att använda ord som går att förstå.
;-)

JDS

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 augusti 2008, 19:50:16 PM
//Fredrik

En privat trafiksäkerhetskamera som han använder för att filma intet ont anande trängselskatteportaler, som sedan hamnar i finkan. (Att man ska behöva upplysa om allt!)  ::)

Leif D

Citat från: Tomas skrivet 03 september 2008, 21:22:43 PM
Förlåt mig så hemskt mycket. Jag har ganska svårt att skriva och skriver ibland snabbare än jag hinner läsa. Ja jag menade japanare.

Okej, men eftersom du själv har problem, som du säger själv, så är det ju extra viktigt att du skriver på ett lättförståelig språk.
Rekommenderar att du använder knappen förhandsgranska och sen läser va du skrivit. Värre bråttom är det inte.
;-)

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 03 september 2008, 19:34:01 PM
Okej !
är det möjligen så att en japansk personbil är det som avses med såväl japse och japanare.
Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att använda ord som går att förstå.

Du kan väl gissa lite som du alltid säger till mig...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Men hallå! "Japsar" osv skrev man i Teknikens värld m fl biltidningar redan på 80-talet, säkert ännu tidigare. Nu tycker jag att vi accepterar det som ett fullt användbart ord i motorsammanhang...

Leif D

Citat från: JDS skrivet 04 september 2008, 21:34:13 PM
Men hallå! "Japsar" osv skrev man i Teknikens värld m fl biltidningar redan på 80-talet, säkert ännu tidigare. Nu tycker jag att vi accepterar det som ett fullt användbart ord i motorsammanhang...

Visst gör så.....
Men eftersom jag är aktiv i den här branschen, så brukar jag inte läsa Teknikens värld m fl biltidningar, inte ens på 80-talet.
Det känns lika inaktuellt som det gör för minnst en av ovanstående svarare att läsa sportbilaga eller se tv-sporten.

Däremot så uppskattar jag att man försöker vårda sitt språk, i varje fall lite grann. Allt för hemmagjorda s.k. slangord bryter ner och förstör språket, speciellt då de använd allt för plågsamt mycket, som vissa envisas med tidvis (detta då skrivet utan direkt samband med ursprungsordet i denna tråd "japse").
;-)

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 04 september 2008, 21:07:10 PM
Du kan väl gissa lite som du alltid säger till mig...

Jo, men då pratar vi utländska språk, som vi inte kan egentligen. Här var det svenska det gällde.
Men om du börjar försöka, så fortsätter jag.
;-)