RB-ersättning med van Hool [bild]

Startat av Dan Henriksson, 28 augusti 2008, 18:37:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Gladö Buss JOT 161, f.d. Swebus 3824, passerar här Roslags Näsby trafikplats på E18, bilden är från i eftermiddags.
/Danne H

Niklas Bygdestam

Citat från: Dan Henriksson skrivet 28 augusti 2008, 18:37:42 PM

Gladö Buss JOT 161, f.d. Swebus 3824, passerar här Roslags Näsby trafikplats på E18, bilden är från i eftermiddags.
/Danne H

Oj! Vad fint! :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Dan Henriksson

MGA

Mikael T Nilsson

Mycket trevlig bild! (F.d.) Swebus 3824 var tidigare X-trafiklackad och var stationerad i Gävleborg. Enligt mina anteckningar levererades den ursprungligen till Umeå.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Norrortsmicke skrivet 30 augusti 2008, 08:42:01 AM
Mycket trevlig bild! (F.d.) Swebus 3824 var tidigare X-trafiklackad och var stationerad i Gävleborg. Enligt mina anteckningar levererades den ursprungligen till Umeå.

Reprisbild på bussen i Gävle:

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 augusti 2008, 09:07:06 AM
Reprisbild på bussen i Gävle:

Tack för denna bild! Har för mig att bussen användes i både stadstrafik i Gävle (stomlinje 1) och på landsbygdstrafiken i Gävleborg.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AO

Citat från: Norrortsmicke skrivet 30 augusti 2008, 09:09:38 AM
Tack för denna bild! Har för mig att bussen användes i både stadstrafik i Gävle (stomlinje 1) och på landsbygdstrafiken i Gävleborg.

Stämmer bra. Den användes i huvudsak för landsbygdstrafiken men hoppade ibland in på stomlinje 1 då det var brist på stadsbussar. Den gick även i trafik för nåt år sedan (se bilden) trots att den var för gammal enligt X-trafiks ålderskrav p.g.a. akut bussbrist i samband med att ett flertal bussar i Gävle varit inblandad i olika olyckor.
Det är i vilket fall en väldigt trevlig buss att åka i. Går tyst och mjukt och sätena är riktigt sköna.

Camilla

Om jag mins helt fel så var väl den här bussen utlånad till Swebus Nacka Värmdö för något år sen

Frippe Fribas

Jag tänkte just komma till samma fråga, var det denna individ som gästspelade hos Interbus tillsammans med en Säfflekollega i samma kostym i samband med trängsellinjernas införande i Stockholm?
//Fredrik

Fredde

CitatOm jag mins helt fel så var väl den här bussen utlånad till Swebus Nacka Värmdö för något år sen

CitatJag tänkte just komma till samma fråga, var det denna individ som gästspelade hos Interbus tillsammans med en Säfflekollega i samma kostym i samband med trängsellinjernas införande i Stockholm?
//Fredrik

Visst stämmer det. Denna individ, med förare, tillbringade en tid hos Nacka/Värmdö. Den gick att se på de allra flesta linjerna.

Mikael T Nilsson

Citat från: AO skrivet 30 augusti 2008, 11:41:52 AM
Stämmer bra. Den användes i huvudsak för landsbygdstrafiken men hoppade ibland in på stomlinje 1 då det var brist på stadsbussar. Den gick även i trafik för nåt år sedan (se bilden) trots att den var för gammal enligt X-trafiks ålderskrav p.g.a. akut bussbrist i samband med att ett flertal bussar i Gävle varit inblandad i olika olyckor.
Det är i vilket fall en väldigt trevlig buss att åka i. Går tyst och mjukt och sätena är riktigt sköna.

Tack för bekräftelsen av uppgifterna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Bussmicke

Citat från: Camilla skrivet 30 augusti 2008, 12:51:46 PM
Om jag mins helt fel så var väl den här bussen utlånad till Swebus Nacka Värmdö för något år sen

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Norrortsmicke skrivet 30 augusti 2008, 08:42:01 AM
Enligt mina anteckningar levererades den ursprungligen till Umeå.

Åhå. Finns det bilder på den innan den fick X-trafiklack?
Den enda bild på en VanHool-led i Umeå som jag sett är Gregers bild på SJ-lackade Swebus 2122 (LHG221) på Holmsundstrafiken i Umeå 1994.

Walter

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 augusti 2008, 16:41:22 PM
Jag tänkte just komma till samma fråga, var det denna individ som gästspelade hos Interbus tillsammans med en Säfflekollega i samma kostym i samband med trängsellinjernas införande i Stockholm?
//Fredrik

Och Säfflen var 4472
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!