patrikhansson.se - Byasidan

Startat av Patrik, 28 augusti 2008, 09:00:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nu är det dags för en liten ändring, min hemsida patrikhansson.se kommer gå under namnet Byasidan där jag ska visa bilder på byar, orter och mindre städer.

Jag tror ju inte att det undgått er att jag gillar små byar och såna platser, med tiden kommer det att finnas fler platser på sidan och det kommer komma fler från norrlandssemestern, just nu finns det runt 70 bilder på sidan men inom en snar framtid kommer ca 200 till komma in.

Gör ett besök vetja, och spara den som bokmärke!
http://www.patrikhansson.se

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Sundås

Oh, jag bara väntar på att du ska utförska byarna i Smålands skogar! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Patrik

Tack båda!

Citat från: Sundås skrivet 28 augusti 2008, 19:09:39 PM
Oh, jag bara väntar på att du ska utförska byarna i Smålands skogar! :)

Du får väl komma med grymma förslag så kanske jag börjar smyga där :)

Sundås

Citat från: Patrik skrivet 28 augusti 2008, 19:10:54 PM
Tack båda!

Här i min kommun finns ju några ganska trevliga ställen, frågan är vad du räknar till en by och vad som är för stort..

Patrik

Citat från: Sundås skrivet 28 augusti 2008, 22:26:08 PM
Här i min kommun finns ju några ganska trevliga ställen, frågan är vad du räknar till en by och vad som är för stort..

Emmaboda är för stort iaf ;)

Sundås

Citat från: Patrik skrivet 29 augusti 2008, 05:51:13 AM
Emmaboda är för stort iaf ;)

Det har jag förstått. Men Åfors och Boda är ganska trevliga ställen, särskilt Åfors.

Ersa

Jag ser att du ständigt uppdaterar Wikipedia, Patrik. Bra!  :D
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sjisjka

Nupski

Citat från: Patrik skrivet 28 augusti 2008, 19:10:54 PM
Tack båda!

Byn som det finns två av. Lövhult. Inte den stora söder om metropolen Växjö utan den norr om. Man kör riks 30an norröver från Växjö tills man kommer till Flygältsrakan utanför Lammhult och där i slutet finns en avtagsväg till höger in på en liten skogsväg, kör den cirka 3km så kommer du till Lövhult. Vägskylten som visar vad byn börjar är en liten gullig sak. Byggnaderna består av mestadels äldre gårdar samt en gemensam såg. Väl värt ett besök. Trakterna runt omkring består av äldre gårdsbyar och är ruskigt mysig att ströva runt i.

Lat: N 57º 6' 33.76"
Long: E 14º 39' 41.72"

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 29 augusti 2008, 23:31:32 PM
Jag ser att du ständigt uppdaterar Wikipedia, Patrik. Bra!  :D
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sjisjka

Och där står att läsa att Veolia ännu kör tågen...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Sundås skrivet 29 augusti 2008, 23:07:06 PM
Det har jag förstått. Men Åfors och Boda är ganska trevliga ställen, särskilt Åfors.

Citat från: Tomas skrivet 29 augusti 2008, 23:44:07 PM
Byn som det finns två av. Lövhult. Inte den stora söder om metropolen Växjö utan den norr om. Man kör riks 30an norröver från Växjö tills man kommer till Flygältsrakan utanför Lammhult och där i slutet finns en avtagsväg till höger in på en liten skogsväg, kör den cirka 3km så kommer du till Lövhult. Vägskylten som visar vad byn börjar är en liten gullig sak. Byggnaderna består av mestadels äldre gårdar samt en gemensam såg. Väl värt ett besök. Trakterna runt omkring består av äldre gårdsbyar och är ruskigt mysig att ströva runt i.

Lat: N 57º 6' 33.76"
Long: E 14º 39' 41.72"

Tack för tipsen, ska spana in de!