Med sköldpaddans radiobil i Spånga

Startat av Ersa, 28 augusti 2008, 00:42:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Vad kan man göra på sina lediga dagar? Äta hos föräldrarna, shoppa med sambon, rasta hunden eller fixa med bilen är ju ytterst vanliga alternativ. Men det går ju även att åka "Sköldpadde-radiobil" i Råsta/Solna/Spånga med en annan bussnackare. Skumt fotoljus denna dag för övrigt...

Nico

Jo, den där veckan var det en del underligt som förekom överlag... både då vädret liksom valet att göra mig till ambulerande mekaniker. Brukar ju ha svårt att ens byta batterier i TV:ns fjärrkontroll. Misstänker mest att det var ett knep av Niclas A m.fl. för att förhindra mig från att gå och slå dank på Råsta.  ;) 

Även 6375 betedde sig något underligt just denna dag. Hastighetsmätaren hade tillfälligt sagt upp sig, men (som vanligt på nya bussar höll jag på att säga) så hjälpte ett av generalknepen... bryt huvudströmmen och se vad som händer! I alla fall en bättre lösning än att riskera mina 'magiska fingrar' alltför djupt bland säkringarna. ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Molnen på bild 2 påminner en aning om någon amerikansk katastroffilm. Nu inträffade inga rena katastrofer i Spånga, även om logiken till 179:ans hållplatslägen var på gränsen till det...

Att fixa mätaren i 6375 var väl enkelt? Var det inte bara att dra fast den glappande vajern med stora skiftnyckeln? ;) Eller hur gör man numera? Tar fram stora bärbara datorn med stora diagnosprogrammet och felsöker i någon timme? Teknikens under...

Magnus_J

YO...
lägg till ett par ledvagnar i kröken och en 118 på samma hållplats och lite annat så har du min vardag  ;D

Niclas Wennerlid

Citat från: Nico skrivet 28 augusti 2008, 02:10:57 AM
Jo, den där veckan var det en del underligt som förekom överlag... både då vädret liksom valet att göra mig till ambulerande mekaniker. Brukar ju ha svårt att ens byta batterier i TV:ns fjärrkontroll. Misstänker mest att det var ett knep av Niclas A m.fl. för att förhindra mig från att gå och slå dank på Råsta.  ;) 

Även 6375 betedde sig något underligt just denna dag. Hastighetsmätaren hade tillfälligt sagt upp sig, men (som vanligt på nya bussar höll jag på att säga) så hjälpte ett av generalknepen... bryt huvudströmmen och se vad som händer! I alla fall en bättre lösning än att riskera mina 'magiska fingrar' alltför djupt bland säkringarna. ;D

Tja, lite skyldig är jag nog allt  ;)

Men nog underskattar du dina kunskaper en aning, tyckte du skötte dig mycket bra i servicebilen.

//Niclas