Tips önskas: Registrera ny toppdomän/hemsideutrymme

Startat av Ersa, 27 augusti 2008, 22:52:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Jag funderar på att göra som Patrik, dvs dra igång en större bildhemsida inkl rikligt med utrymme och egen toppdomän.
Ni som redan har detta, vilka webhotell rekommenderar ni? Vad ligger priserna på?

Magnus_J

åsikterna går i sär säkert

jag har konto på one.com
betalar knapp femhundring per år för 10 gb, finns färdigt fotogalleri funktion om man inte villl skapa nåt eget, har personligen inte haft problem med dessa.

en bekant rekommenderade mig en annat webhotell för ett tag sen
http://oderland.se/

nohlin

Magnus_J

en sak att kolla på är väl att se hur mycket trafik man får ha. vad det kostar extra med mer trafik. speciellt om man har bilder och sånt.

Patrik

Till phbuss.se hade jag först Scorpiondata, där fick man mycket utrymme och mycket trafik ganska billigt, dom har iofs vissa problem med det administrativa och fakturor och sånt som kanske inte kommer alls om man har tur.

Numera har jag One.com till phbuss.se, det är tydligen fri trafik och dom har numera ökat utrymmet på mitt konto med flera GB extra till samma pris som förut så jag klagar inte.

Bengt Lindstein

Jag har också one.com till min hemsida, har funkgerat felfritt under 6 års tid och dessutom så har dom vid 2 tillfällen ökat utrymmet kostnadsfritt nu senast från 2 Gb till 10 Gb.

Kan varmt rekommenderas.

Hälsar
Bengt

Frippe Fribas

Jag använder surftown, danska bör man begripa, men hyfade priser är det och även jag har fått mer utrymme och trafik gratis med tiden.
Dessvärre har jag inte i huvudet hur mycket jag betalade på senaste fakturan (en faktura per år), men det var inga jättesummor vad jag minns.
//Fredrik

Bengt Lindstein

Kan tillägga att summan för webbplats på 10 Gb på one.com är 385:-/år, (exkl kostnad för domän).

Hälsar
Bengt

Magnus

Jag använder loopia, tycker dom är bra. Har aldrig strulat med nåt, bra support också. Fast dom har haft problem med sin e-post på sistone.

Thomas Bergstam

...eller också så sätter man upp egna grejor hemma. Då är det bara hårddiskarna som sätter gränsen på utrymmet :-)

Skalman

> och egen toppdomän.

Det kommer du aldrig att få igenom. Toppdomänerna är hårt
styrda och undantagen är lätträknade...

Ersa

Citat från: Skalman skrivet 07 september 2008, 16:17:00 PM
Det kommer du aldrig att få igenom. Toppdomänerna är hårt
styrda och undantagen är lätträknade...

Naturligtvis menade jag ett eget namn under toppdomänen .se   :P