76 på väg mot Storvreta..

Startat av Fredrik Mattsson, 27 augusti 2008, 22:12:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

dvs en bussnackare, första bilden blev inte bra i motljuset, så väntade tills du kom tillbaka.  ;)

Och tar väl en bild till, Swebus 6738.

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 27 augusti 2008, 22:12:27 PM
dvs en bussnackare, första bilden blev inte bra i motljuset, så väntade tills du kom tillbaka.  ;)

Hmm, blev bilden på mig så dålig att du inte vill lägga ut den  ;)

//Niclas

76

Ja titta, det blev en bild.

Tjänsten jag körde är ingen höjdare. Längsta bensträckarpausen jag fick var på 14 sekunder... på ett 4-timmarspass.

Klev på bussen på centralen. var 7 minuter sen vid första vändningen vid BMC. 9 minuter vid centralen. 12 vid Löten och vid Vittulsberg hamnade jag bakom en traktor som vägrade att släppa förbi någon... Vände 4 minuter back ute i Storvreta och fick problem med 3 personer som hade falska SMS vilket gjorde att jag tappade 4 minuter. 6 minuter sen vid sista rundningen av BMC. Sen pinnade jag på ganska bra (utan att för den delen bryta mot några lagar eller köra så det blev obekvämt) och var nästan ikapp tidtabellen ute i Storvreta. Ett halvt varv senare vid Centralen så var läget ungefär detsamma och när jag sen vände för sista gången ute i bushen så fick jag den där efterlängtade pausen, även om den bara var 14 sekunder lång.

När jag sen till slut klev av bussen på Centralen så hade jag drygt 2 minuter att ta mig till 9an hem. Men missade den med cirka 20 meter. Nåja, då fick jag iaf läge att besöka den där toaletten som jag längtat efter i 4 timmar :)

Fredrik Mattsson

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 augusti 2008, 22:17:09 PM
   Hmm, blev bilden på mig så dålig att du inte vill lägga ut den  ;)

//Niclas

Kanske inte  ???, nu är det bara ca 54 minuter kvar till man börjar 04:01  :P

Simon A

Citat från: 76 skrivet 27 augusti 2008, 22:56:21 PM
Ja titta, det blev en bild.

Tjänsten jag körde är ingen höjdare. Längsta bensträckarpausen jag fick var på 14 sekunder... på ett 4-timmarspass.

Klev på bussen på centralen. var 7 minuter sen vid första vändningen vid BMC. 9 minuter vid centralen. 12 vid Löten och vid Vittulsberg hamnade jag bakom en traktor som vägrade att släppa förbi någon... Vände 4 minuter back ute i Storvreta och fick problem med 3 personer som hade falska SMS vilket gjorde att jag tappade 4 minuter. 6 minuter sen vid sista rundningen av BMC. Sen pinnade jag på ganska bra (utan att för den delen bryta mot några lagar eller köra så det blev obekvämt) och var nästan ikapp tidtabellen ute i Storvreta. Ett halvt varv senare vid Centralen så var läget ungefär detsamma och när jag sen vände för sista gången ute i bushen så fick jag den där efterlängtade pausen, även om den bara var 14 sekunder lång.

När jag sen till slut klev av bussen på Centralen så hade jag drygt 2 minuter att ta mig till 9an hem. Men missade den med cirka 20 meter. Nåja, då fick jag iaf läge att besöka den där toaletten som jag längtat efter i 4 timmar :)
115 har verkligen inte anpassad tidtabell. Kan förstå hur jobbig situationen måste vara att köra den i rusningen. Slutar ofta så att jag får åka den vid rusningstider och det är inte ofta som den håller tiden, spec inte på morgonen trots att den går med extrabuss. Fast huvudsaken är att man kommer fram och man kan alltid ta en tidigare buss och vänta lite längre i skolan än att chansa och komma försent. Fast så resonerar ju inte alla ::)

//Simon

76

Jo den som planerat turerna ut till Storvreta har varit lite optimistisk. Det är ju inte helt ovanligt att man vid centralen sätter sig i en buss och när man väl hängt upp kassan, loggat in och svängt ut från hållplatsen så har man 2-3 minuter på sig upp till BMC(vilket tar 7-8 minuter om man har tur). Den förseningen hänger sen med ner till centralen och ökar bara på ut till Gamla Uppsala. Först där kan man knappa in på tidtabellen lite. Dvs så länge man inte fastnar bakom en traktor :)

Citat från: Verspieder skrivet 27 augusti 2008, 23:44:06 PM
Ändå skriver folk i tidningarnas debattsidor att vi bussförare är ena bortskämda glidare som inte ska gnälla över vår arbetssituation. Frågar man då dessa personer varför det samtidigt är bussförarbrist, så får man inget vettigt svar av dem...  ::)

Ja det är verkligen jättekonstigt...
Nu är detta lyckligtvis ett extremfall. Jag har ingen annan tjänst som ens är i närheten av detta. Även i de sämre fallen så finns det ofta ett par minuter i någon ända så man kan hinna med ett toalettbesök om man skyndar sig på lite.