Busslink Råsta: Spånga

Startat av Bussmicke, 27 augusti 2008, 00:14:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus_J

anade att det var sånt där Herr Bussfotografen var ute efter ;)
tur att du var huvudet längre än alla Glin som stod där annars hade jag nog inte sett dig.

PS!
4232 och 4234 heter 4174 i bildtexten

Mikael Ringmarck

Blev bilden på den Halmstadslackade Volvon lyckad? Du hade skapligt med motljus där.  :)

Bussmicke

Citat från: Mrbuss skrivet 27 augusti 2008, 09:30:23 AM
Blev bilden på den Halmstadslackade Volvon lyckad? Du hade skapligt med motljus där.  :)

Jodå, hysfsad. Kolla här vettja!
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Kul! Du fick några f.d. Norrtälje-, Ösmo- och Täbyvagnar på bild på Råstalinjer!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael Ringmarck

Ulf Rådeström

Ja, 509, 514, 517 och 540 (till viss del) är nerlusade med gamla 41 & 42-vagnar för tillfället.
Dom får ju inte köra in i city, så då får dom hållas på "skogslinjerna"

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 27 augusti 2008, 20:50:36 PM
Ja, 509, 514, 517 och 540 (till viss del) är nerlusade med gamla 41 & 42-vagnar för tillfället.
Dom får ju inte köra in i city, så då får dom hållas på "skogslinjerna"

157 är också en Guldlinje och jag skulle bli förvånad om inte de rullar på 156 och 508 med..
//Bussmicke.

Nico

Jodå, visst hamnar de på 150-linjerna med samt på 506 och 508. Sedan blir det även en hel del i Sollentuna på t.ex. 520, 525 och 527. Däremot så råkade jag själv få 6619 igår när jag avlöste på 540. Hade (enligt stämpeln) inte kört sedan 10 juni och hoppades på något i just 41- eller 42-serien för en stunds trevlig körning, men tji fick jag.  :-\

Jättesnygga bilder däremot Micke... även om du som vanligt lyckas pricka in dina besök i Råstas trafikområde på en av mina lediga dagar.  :D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman