Huvudmeny

Lite Lund

Startat av Cyklisten, 26 augusti 2008, 21:01:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Alla bilder tagna fredag, den 22 augusti.

En MAN från Swebus tar sig upp på viadukten bredvid Swebus garage

Bergkvarabuss 346 på samma ställe

Bergkvarabuss 232 på väg mellan LUS och Centralen

Och 231 nära Allhelgonakyrkan

Veolia 3728 avgår från Universitetsjukhuset

Veolia 2817 (servicebussen) på exakt samma ställe

Veolia 2154 njuter av solen på Universitetssjukhusets busstation

Efter en snabb lunch vid Mårtenstorget kom jag tillbaka och då stod Bergkvarabuss 033 redo för avgång på linje 215

Och åter Veolia 2817

På väg hem tog jag den sista bilden för detta svepet, Bergkvarabuss 322 jagad av Swebus 6680. Förresten, Lund ser verkligen fult ut när man kommer in från väg 936. Fult med legoklossvillor och sjukhuset som bakgrund.

bjalle

Snygga och trevliga bilder

Möllers

snyggt dom nya stadsbussarna är så snygga av Citaro.

Walter

Mycket trevliga bildserier från dig på sistone
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Tackar! Det är så här att jag har mycket tid över (dvs. alla dagar utom helger och då jag för gå på en arbetsintervju) och vad ska man göra med den lediga tiden om inte gå/åka/cykla och låta kameran göra sitt bästa?  ;D

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Citat från: Cyklisten skrivet 26 augusti 2008, 21:35:08 PM
Tackar! Det är så här att jag har mycket tid över (dvs. alla dagar utom helger och då jag för gå på en arbetsintervju) och vad ska man göra med den lediga tiden om inte gå/åka/cykla och låta kameran göra sitt bästa?  ;D

Komma till Kristianstadsområdet/Hässleholmsområdet ochhälsa på ;D ;D

Cyklisten

Jag har precis sökt två tjänster i Kristianstad och Bromölla, detta skulle passa bra :D Men Hässleholm var på gång i alla fall, och då blir det Kristianstad också, för att utnyttja frikortet för fullt.

Peter L

Snygga bilder!

Noterar att du gjort samma tankefel som jag själv brukar göra, nämligen "LUS". Rätt ska vara "USIL", med reservation för versaler/gemener. Lite OT, men personligen borde väl UMAS (Universitetssjukhuset Malmö Allmänna Sjukhus) egentligen heta MUS...  ;)

Vad gäller 2817 och de andra servicebussarna, ska de bytas ut nu när avtalet förnyas? Antar att de även ska bli gröna likt de andra stadsbussarna. Funderar på om det i så fall ska bli samma Kutsenits-busstyp som i Östergötland.

Lycka till med dina ansökningar förresten!  :D

Walter

Citat från: Peter L skrivet 27 augusti 2008, 08:33:44 AM
Snygga bilder!

Noterar att du gjort samma tankefel som jag själv brukar göra, nämligen "LUS". Rätt ska vara "USIL", med reservation för versaler/gemener. Lite OT, men personligen borde väl UMAS (Universitetssjukhuset Malmö Allmänna Sjukhus) egentligen heta MUS...  ;)

Vad gäller 2817 och de andra servicebussarna, ska de bytas ut nu när avtalet förnyas? Antar att de även ska bli gröna likt de andra stadsbussarna. Funderar på om det i så fall ska bli samma Kutsenits-busstyp som i Östergötland.

Lycka till med dina ansökningar förresten!  :D

Vet inte typ men gröna bussar ska det bli
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Trodde att dessa småbusslinjer är strängt kommunägda. Man kan ju inte åka med dem som en vanligt passagerare (trots att det står i beskrivningen att de är till för alla) och de har en separat entreprenör. Men det är mycket synd om de blir gröna, jag tyckte om lundalacken och den ser såg så bra ut på de fyrkantiga Volvobussar och på 2817.

Och angående sjukhusens benämning, varför blev MAS UMAS (lite OT)? Jag har sett någon tidning skriva MAUS i allra början :D

Simon Bertilsson

Citat från: Cyklisten skrivet 28 augusti 2008, 17:16:09 PM
Trodde att dessa småbusslinjer är strängt kommunägda. Man kan ju inte åka med dem som en vanligt passagerare (trots att det står i beskrivningen att de är till för alla) och de har en separat entreprenör. Men det är mycket synd om de blir gröna, jag tyckte om lundalacken och den ser såg så bra ut på de fyrkantiga Volvobussar och på 2817.

Och angående sjukhusens benämning, varför blev MAS UMAS (lite OT)? Jag har sett någon tidning skriva MAUS i allra början :D

Va? Hur åker man då med dem?
Det är ju märkligt att de inte blivit ommålade än. Alla andra bussar i Skåne har ju det.

Cyklisten

Man ska tydligen vara över 65, de vill inte stanna för någon yngre. Även om det ösregnar och man vill bara ta sig in till centrum. Även om det tar något längre tid.

Simon Bertilsson

Citat från: Cyklisten skrivet 28 augusti 2008, 18:10:56 PM
Man ska tydligen vara över 65, de vill inte stanna för någon yngre. Även om det ösregnar och man vill bara ta sig in till centrum. Även om det tar något längre tid.

Det var ju också en strategi...

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 28 augusti 2008, 17:16:09 PM

MAS blev UMAS när man knöt sjukhuset till forskningen på universitetet i Lund.