Ska till Göteborg på onsdag...

Startat av Cyklisten, 25 augusti 2008, 22:32:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Och undrar om ni kan rekommendera några bra fotoplatser i den norra delen av stan. Ska nämnligen till Angered med "fyran" då jag hörde att sträckan är intressant. Sen har jag ganska begränsad med tid (nja, nästan hela dagen, men ändå) och vill se/fotografera så mycket som möjligt. Gärna lite Scania eller Den Oudsten, eller bara lite äldre bussar som kan försvinna innan jag kommer dit igen...
Jag har redan varit i centrum och vid Marklandsgatan och Mölndal och det var trevliga ställen. Fast att fotografera mitt i stan eller vid Nisse terminalen kan vara lite problematisk. Jag har nästan trampat ihjäl en unge som skulle bara parkera sin cykel ;)

Erling.L

skulle föreslå Hjalmarbrantingsplatsen, frölunda torg, brunnsparken eller eketrägatan för o se störst variation
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Jonas Gustafsson

Om det är norra delen av stan du är ute efter ger nog Hjalmar Brantingsplatsen allra mest! Helst efter 15.00.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Cyklisten

Tackar :D Kommer med bilderna på torsdag!

Jonas Gustafsson

Hur gick det? Passerade Hjalmar i eftermiddags men såg ingen bussfotograf.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Mattias Andersson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 27 augusti 2008, 22:33:01 PM
Hur gick det? Passerade Hjalmar i eftermiddags men såg ingen bussfotograf.
//Jonas G

Jag blev fotad ute i angered i förmiddags,vid 11 tiden när jag kom som en 4:a,så antar att de va
skånebesöket i fråga :)

Möllers

Jo var ett bra ställe där han kan stå har han nära till dass allt sånt där  ;D