Triss i 50:or från Norrort

Startat av Frippe Fribas, 24 augusti 2008, 08:05:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Appropå diskussionen om de kvarvarande SL H27:orna häromdagen kände jag mig inspirerad att försöka fånga åtminstone en av dem på bild innan de försvinner helt.
Det visade sig dock knepigare än väntat då jag slutade jobba först vid 21-tiden och dessa bussar normalt sett bara rullar i rusningen.
Men fru fortuna gav mig en hjälpande hand i form av vagnbrist förmodar jag eftersom två av H27:orna rullade långt in på kvällen den dagen.

Den ena hann dock bli utbytt innan jag fick chansen att plåta den, men den andra hittade jag på E18 och hängde på till Tibbleskolan:

Bilden är tagen på Enebybergsvägen i kurvan före hållplatsen Enmans väg för de som är bekanta med området.
En liten disclaimer kan vara på sin plats: jag höll faktiskt ögonen på vägen och hade kameran på instrumentbrädan på bilen för den som undrar, vidare kommentarer om det undanbedes...

Här står den så vid Tibbleskolan vid 21:30-tiden, det var nog länge sedan den varit ute så sent, men den verkade gå bra trots en längre arbetsdag än vanligt.

Den tredje "50:an" för att det skall bli triss får representeras av en betydligt yngre kollega, nämligen Busslink 6350:

Jag beklagar de mörka bilderna, men jag har inte tillgång till något bra redigeringsprogram här på jobbet.
//Fredrik

Peter Rost

Har  hört  att 4150  går  hur  bra  som  helst, åldern  till  trots.

/Peter

Neopland

Citat från: Peter Rost skrivet 24 augusti 2008, 18:52:37 PM
Har  hört  att 4150  går  hur  bra  som  helst, åldern  till  trots.

/Peter

Ja, det är ju Volvo-kvalité!  ;)

Frippe Fribas

Nu har jag inte kört just 4150, men mina erfarenheter från div. syskon är genomgående goda.
Jag har t o m lyckats få liv i syskon som haft så mycket vatten i motorn att den svepte in stora delar av garageplan i en tät vit dimma när jag väl lyckats få den att gå på mer än en cylinder.
Trögstartat måhända, men inga problem med trilskande noder och div. mystifika givarfel iaf...
Visst hände det att man fick vissa bekymmer även med dessa bussar, men en knytnäve i instrumentpanelen löste de flesta problem med indikeringar....
//Fredrik