Huvudmeny

Rundturståg.

Startat av Kent Skoog, 23 augusti 2008, 18:37:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Kanske har det plåtats några rundturståg i sommar. Jag gör ett nytt försök med en sådan här tråd. Här kommer det enda rundturståget jag har träffat på i sommar, nämligen Hjulle i Motala.

Magnus_J

Linje 43 på Strömbron i Stockholm

samt linje 100

Bussmicke

Ahh, Staffans tåg tuffar på.
Trevligt
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Kent Skoog skrivet 23 augusti 2008, 18:37:58 PM
Kanske har det plåtats några rundturståg i sommar. Jag gör ett nytt försök med en sådan här tråd. Här kommer det enda rundturståget jag har träffat på i sommar, nämligen Hjulle i Motala.

Veckan innan dina bilder var jag i Motala. Vi var 3 män och 3 kvinnor. Männen gick till motormuseet, men det intresserade av någon anledning inte kvinnorna, så de åkte en tur med Hjulle.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Detta är de tre rundturståg som (hittills) i år fastnat på mitt minneskort. Ett i Danmark och två i Belgien:

bastuper

Jag såg ett som drogs av en Scania Vabis 50 Super.

Staffan Sävenfjord

Så har jag varit ute och fotograferat rundturståg igen. Först ett i Lidköping och sedan tre på Rügen.

jannerrr

Ser att många hittat tåg på en resa. det finns ett antal bara i Sverige, många är samlade på www.runsvik.se/taget/andrastader sidan uppdateras f.n. men kommer med all säkerhet tillbaka till sommaren.
Jag vet att innehavaren hela tiden söker nya tåg i Sverige, tipsa honom gärna!

Staffan Sävenfjord

Citat från: jannerrr skrivet 26 februari 2009, 13:57:12 PM
Ser att många hittat tåg på en resa. det finns ett antal bara i Sverige, många är samlade på www.runsvik.se/taget/andrastader sidan uppdateras f.n. men kommer med all säkerhet tillbaka till sommaren.
Jag vet att innehavaren hela tiden söker nya tåg i Sverige, tipsa honom gärna!

Sidan verkar för närvarande vara stängd för uppdatering. Men det skall bli intressant att besöka den när den återupptas.

jannerrr

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 februari 2009, 16:45:58 PM
Sidan verkar för närvarande vara stängd för uppdatering. Men det skall bli intressant att besöka den när den återupptas.

Sidan finns nu ute men är flyttad till uppsalataget.se
//Janne

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 augusti 2008, 19:23:39 PM
Detta är de tre rundturståg som (hittills) i år fastnat på mitt minneskort. Ett i Danmark och två i Belgien:

Min Holländska är det inte mycket bevänt med men så mycket vet jag att det heter laan och inte lann.
Tänkte mest så du kan ändra din bildtext. :)

För övrigt har 2 rundturståg fastnat poå minneskortet i år, Mora och Lysekil.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.