Berlin del 3-ledbussar (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 03 juli 2007, 22:47:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Efter dubbeldäckare, standardbussar och boggiebussar kommer ledbussarna.

Vi startar med tre MB O405GN, varav två i gamla lacken.

Därefter en Citaro...

...och slutligen tre Solaris Urbino 18.

Zoologischer Garten och Potsdamer Platz är ju ganska välkända platser i centrala Berlin.
Hållplatsen Albertinenstrasse ligger i Prenzlauer Berg där jag bodde. I Pankow nordväst därom fanns gymnasiet vi hade utbytet med.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

christianm

Tack för fler trevliga Berlin-bilder! De beigea mercorna är snyggast  :). Undrar vad triangeln med Berliner-björnen i fronten på de två sista Solarisarna innebär. Det sitter visst nån EU-triangel på andra sidan.

M224

Berlin är ju en stad jag bara måste till känner jag!

Härliga bilder!!!  :o

Niklas Bygdestam

Citat från: M224 skrivet 04 juli 2007, 20:21:21 PM
Berlin är ju en stad jag bara måste till känner jag!

Härliga bilder!!!  :o

Det rekomenderas. Jag har varit i Berlin många gånger och tycker att det är en fascinerade stad om man är intresserad av kommunikationer. Förutom trevliga bussar är tunnelbanan och S-Bahn värda ett besök. Sedan finns det så mycket annat som är sevärt i Berlin som inte tillhör just teknik och kommunikationer. Ett tips är att du åker runt både i gamla Väst- och gamla Östberlin. När du tar dig fram i gamla öst så nöj dig inte med då bara Alexanderplatz utan ta dig östligare än så för att verkligen se det riktiga Östberlin. Det är fortfarande stor skillnad på Väst och Öst i Berlin och lär nog vara det lång tid framöver. Det är en av de saker som är intressant med Berlin. Hoppas att du får tillfälle att resa dit för det rekommenderar jag :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

M224

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 04 juli 2007, 21:28:10 PM

Det rekomenderas. Jag har varit i Berlin många gånger och tycker att det är en fascinerade stad om man är intresserad av kommunikationer. Förutom trevliga bussar är tunnelbanan och S-Bahn värda ett besök. Sedan finns det så mycket annat som är sevärt i Berlin som inte tillhör just teknik och kommunikationer. Ett tips är att du åker runt både i gamla Väst- och gamla Östberlin. När du tar dig fram i gamla öst så nöj dig inte med då bara Alexanderplatz utan ta dig östligare än så för att verkligen se det riktiga Östberlin. Det är fortfarande stor skillnad på Väst och Öst i Berlin och lär nog vara det lång tid framöver. Det är en av de saker som är intressant med Berlin. Hoppas att du får tillfälle att resa dit för det rekommenderar jag :D

Tackar tackar.  :D

Det är så många städer och länder i Europa som jag vill besöka. Som tur är så ligger alla länder i Europa på lagom långt avstånd. Vann jag massor med pengar så skulle jag åka runt i hela Europa med tåg och bara njuta av alla härliga städer och byar med underbar mat och dryck.

Jonas Gustafsson

Jag får tacka för den fina responsen.  :)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.