Världens högsta byggnad...måste ses!!!

Startat av M224, 20 augusti 2008, 20:12:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocks74

Cero

nohlin

Har hört ryktesvägen att ägaren till huset inte tänker montera ner kranarna i toppen när dom är klara. För om någon annan försöker bygga en högre byggnad någonstans i världen ska man snabbt kunna bygga Burj Dubai ännu högre  :o

Bengt Jönsson

I en sådan hög byggnad måste det finnas expresshissar som gör "skip-stop" på vägarna upp och ner
Men jag skulle inte vilja befinna mig i en sådan hiss om bärlinorna går av..  ??? ::) ???

/B

Björn Forslund

Det gick ett program om bygget på TV för någon månad sedan....imponerande vad man kan åstadkomma när man har obegränsat med (olje)pengar.

Möllers

oj var dom ligga höga som world trade cender typ många meter upp var dom 2 tornen som rasade 2001  :-\

jocks74

denna byggnad är mycket högre än worldtrade center

M224

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 augusti 2008, 21:46:51 PM
oj var dom ligga höga som world trade cender typ många meter upp var dom 2 tornen som rasade 2001  :-\

WTC-tornen var 417 resp 415 meter höga.

Möllers

okey synd dom finns inte kvar dom var fina ner det var mörkt där helst.

jocks74

jo dom gjorde en fin siluett över manhattan :(

Ingwar Åfeldt

En annan hög byggnad är ju Sears Tower i Chicago, 442 m hög. Med TV-antennerna är den 527 m hög.

Utsikt från Sears Tower. X2 (X2000) syns på spåret närmast vattnet.

M v h
Ingwar

bastuper

Märkligt,vi har en så stor planet att bygga på, ändå ska det byggas på höjden, o så ser vi OS-byn :-X eller förlåt, Beijing var det, smogg, en massabyggnader, o kommer du några mil utanför är det säkert bara ödemark, tänk er E4 Stockholm-Övik, lite städer och en massa skog, varför inte sprida ut sig så alla får möjlighet till gräsmatta o.s.v.

Så ser jag på byggandet, att vi bör sprida ut oss mer än att bygga på höjden.

DÅ får man säkert möjlighet till planteringar inne i städerna också.

Var dte 1 miljon invånare i Stockholm?

Dra bort 100.000 av dom o placera dom i skogen i höjd med Tönnebro vilket då kunde kallas Tönnebro Kommun, trafikdensiteten i Stockholm skulle säkert minska drastiskt.

Nicklas K

Björn Forslund

Citat från: bastuper skrivet 22 augusti 2008, 22:34:11 PM
Märkligt,vi har en så stor planet att bygga på, ändå ska det byggas på höjden, o så ser vi OS-byn :-X eller förlåt, Beijing var det, smogg, en massabyggnader, o kommer du några mil utanför är det säkert bara ödemark, tänk er E4 Stockholm-Övik, lite städer och en massa skog, varför inte sprida ut sig så alla får möjlighet till gräsmatta o.s.v.

Så ser jag på byggandet, att vi bör sprida ut oss mer än att bygga på höjden.

DÅ får man säkert möjlighet till planteringar inne i städerna också.

Var dte 1 miljon invånare i Stockholm?

Dra bort 100.000 av dom o placera dom i skogen i höjd med Tönnebro vilket då kunde kallas Tönnebro Kommun, trafikdensiteten i Stockholm skulle säkert minska drastiskt.

Fanns någon i Kambodja som hette Pol Pot som hade liknande ideer!