Huvudmeny

4903 tar täten

Startat av Dan Henriksson, 20 augusti 2008, 20:01:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Busslink 4903 vid Bergshamra södra i eftermiddags.
/Danne H

yngrot

Den drog väl lätt ifrån bilarna ;)   en Scania är väl som Fantomen snabb som attan ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Magnus_J

kommer inte ihåg hur de vagnarna är.
nån är det riktigt bra drag i och nån av dem är tokseg.
tur man slipper backa såmycket iaf.

Nico

Just 4903 dras med vissa s.k. 'frökenfasoner' och är inte alltid helt villig till samarbete. Brukar numera ofta tursättas på förare som föredrar Scania och som genom detta önskemål har fått en känd tumme med damen ifråga.  :D

Vad gäller vagnar i serien som däremot går ovanligt schysst så brukar 4902 och 4905 få fina betyg och jag vill minnas att även 4901 brukade gå bra. Ingen pusherled kan ju dock normalt undvika slangbelle- eller ketchupeffekten eller vad man nu ska kalla det. Dvs. först händer inget alls och sedan kommer kraften en aning fördröjd och ofta även ganska sladdrig.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bastuper

Dom där är väl lite speciell kan jag tänka mig, hur beter sig ne sån där vagn vid t.ex. en kraftig inbromsning eller vid haltväglag?

Backa med dom, det är väl som att backa lastbil med släp ungefär?