Borås Lokaltrafiks gamla (en av dem)

Startat av Staffan Sävenfjord, 20 augusti 2008, 19:22:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Fick tillfälle att följa med linje 550 från Södra torget 14.50 till Töllsjö i dag. Lite folk och alltså tid över fotostopp vid Storskogen, där Töllsjövägen tar av från Alingsåsvägen. Bussen har också skyltats om till linje 122.

Efter Tölljsö blev det tomkörning till Bollebygds skola men det blev tid för en kort paus vid den intilliggande macken.

Så som linje 404 till Olsfors, därefter åter tomkörning till Södra torget. På vägen stannade vi till i Nya Zeeland:

Tackar cobra81 och Svemicke för trevligt sällskap.

Peter L

Fina bilder Staffan, men inte är det en Säffle du har fotograferat...  ;)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Peter L skrivet 20 augusti 2008, 20:26:50 PM
Fina bilder Staffan, men inte är det en Säffle du har fotograferat...  ;)

Nej, det är det naturligtvis inte. Bildtexterna är rättade. Tack för påpekandet!

yngrot

Jag hade 206 i Tranemo idag, fick den inbytt kl 14 fick vår egen 249,   de gammla region carrus från 1995 är ju på många sätt bättre än Vega från 2001 större plats för föraren bredare gång i bussen bredare framdörr mycket lättare för resenärer att komma på och av.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

cobra_81

Ja det gick ju bra trots att stannarsignalen var ur funktion!  ;D :D
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Staffan Sävenfjord

Citat från: cobra_81 skrivet 22 augusti 2008, 01:29:32 AM
Ja det gick ju bra trots att stannarsignalen var ur funktion!  ;D :D

Fast jag lutar fortfarande åt teorin att bussföraren stängt av den för att få de snygga tjejerna i bussen att komma fram till honom och be att få stiga av.  ;D Förutom två bussnackare var det nämligen bara snygga tjejer i bussen under den relativt lilla andel av tiden där fanns passagerare överhuvudtaget. Ungefär hälften var ju redan planerat som tomtur men också 404 Bollebygdsskolan-Olsfors var helt tom på passagerare (med nämnda två undantag).

cobra_81

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 augusti 2008, 06:13:48 AM
Fast jag lutar fortfarande åt teorin att bussföraren stängt av den för att få de snygga tjejerna i bussen att komma fram till honom och be att få stiga av.  ;D Förutom två bussnackare var det nämligen bara snygga tjejer i bussen under den relativt lilla andel av tiden där fanns passagerare överhuvudtaget. Ungefär hälften var ju redan planerat som tomtur men också 404 Bollebygdsskolan-Olsfors var helt tom på passagerare (med nämnda två undantag).

Jadu tänk om det vore så väl!  ;D :D ;) Jag prata med en kollega den dagen när vi hade haft 204:an och han sa att det va samma fel på måndagen innan.  ;)
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Staffan Sävenfjord

Citat från: cobra_81 skrivet 27 augusti 2008, 03:03:18 AM
Jadu tänk om det vore så väl!  ;D :D ;) Jag prata med en kollega den dagen när vi hade haft 204:an och han sa att det va samma fel på måndagen innan.  ;)

Jo, jag kan ju intyga att när du ringde och rapporterade felet så var det känt för den som tog emot samtalet.
Fast du får ju medge att idén kan användas en annan gång när det bara är snygga brudar i kartongen.  :D