Orust 11/8 del 1(9 BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 19 augusti 2008, 22:29:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Som ni kanske märkt fuskar jag ibland vid bussfotograferingsdagar och kör bil mellan fotoställena istället för att åka med bussarna som den sanne diggaren egentligen borde göra. Nåväl, man får ofta fler foton tagna från fler platser.

Förra måndagen körde jag kors och tvärs på landets tredje största ö.

Jag började med att fota vid Varekil i öns södra ände.
En 371:a från Göteborg mot Hälleviksstrand möter en 370:a mot Henån.

Därefter var det snabba ryck till Ellös på västsidan av ön för att kunna fota samma buss igen på linje 371.

Här dök även två andra bussar upp: 70031 på linje 372 mot Tegneby över Tuvesvik-Stocken-Nösund och 70311 på linje 375 mot Mollösund.

Jag hann sedan upp 70031 i Stocken eftersom den skulle ner till Tuvesvik och vända medan jag åkte direkt.

När jag kom till Hälleviksstrand, hade 70311 hunnit vara i Mollösund och vända tillbaks mot Henån.

Fortsättning följer (från Henån).

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jona

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 19 augusti 2008, 22:29:43 PM
Som ni kanske märkt fuskar jag ibland vid bussfotograferingsdagar och kör bil mellan fotoställena istället för att åka med bussarna som den sanne diggaren egentligen borde göra. Nåväl, man får ofta fler foton tagna från fler platser.

//Jonas G

Och vinnaren i kategorin Miljö blev denna, främst för det är en Säffle och den andra som var fotograferad i liknande miljö, där lutade bilden...

Sedan kan jag nog säga att det är nog kanske egentligen inte fusk och åka bil eftersom, ja som du säger, man kan få fler bilder på fler fordon och på flera olika ställen.

/Jona
MVH Filosofen Jona

CS

Mikael T Nilsson

Citat från: Jona skrivet 20 augusti 2008, 12:21:45 PM

Och vinnaren i kategorin Miljö blev denna, främst för det är en Säffle och den andra som var fotograferad i liknande miljö, där lutade bilden...

Sedan kan jag nog säga att det är nog kanske egentligen inte fusk och åka bil eftersom, ja som du säger, man kan få fler bilder på fler fordon och på flera olika ställen.

/Jona

Håller med! Mycket trevliga bilder. Tyvärr lyckades jag inte hitta någon av Orusttrafikens Säfflebussar i trafik förra sommaren. Istället fick jag nöja mig med dessa två vagnar, fotograferade i depån vid Henån.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.