Tre bilder från Oskarshamn idag.. [Bilder]

Startat av Tobias, 18 augusti 2008, 23:20:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobias

Idag har ju som bekant nya operatörer tagit över trafiken i Kalmar län, b. la Buss i Väst, som tog över i Västervk/Oskarshamn/Kalmar. Tre bilder från idag är från Oskarshamn, de två första är fotograferade vid stationen i Oskarshamn, och den tredje är fotad vid Resecentrumet. :) Fler bilder kan tänkas dyka upp senare ikväll om intresset finns.


Ny och fräsch Raskenbuss påväg mot Blomstermåla


En OmniLink påväg mot Kristdala.


En stadsbuss på linje 701 i Oskarshamn, dock felskyltad..
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Sundås

Trevligt som attan! Här i Emmaboda är det inga nya bussar än, men det kommer snart :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 18 augusti 2008, 23:44:40 PM
Kanske för att jag inte planerat resa? ;)

Kanske ;) Man vet aldrig! Men efter jul får du planera in Emmaboda ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

Citat från: Sundås skrivet 18 augusti 2008, 23:48:36 PM
Kanske ;) Man vet aldrig! Men efter jul får du planera in Emmaboda ;)

Det ska jag göra, först ska det bli varmare och ljusare ute...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Kan ju tillägga att alla tre bussarna ägs av Vänersborgs Linjetrafik (övriga Buss i Väst-företag som kör i Kalmar län är Söne Trafik och Lysekils Busstrafik). OmniExpressen har nummer 306 och stadstrafiks-OmniLinken har nummer 340 enligt Svensk Busshistoria. Tobias, såg du något inventarienummer på den gula OmniLinken?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Fredde

Blomstermåla skola, det var en ny skyltning, fanns inte när jag körde där...

Tack för trevliga bilder, trots Ej i trafik! ;)


Pickos

Citat från: Tobias skrivet 18 augusti 2008, 23:20:10 PM

En OmniLink påväg mot Kristdala.

Där är en av dem jag missat, den stod inte på depån i Oskarshamn i söndags. Jag misstänker att den kan vara placerad i Kristdala och stod då redan där.
Förresten en märklig väg till Kristdala, men avgången 15:55 från resecentrum är tydligen en industritur.
1:a Korinthierbrevet 10:15

Tobias

#8
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 18 augusti 2008, 23:51:55 PM
Kan ju tillägga att alla tre bussarna ägs av Vänersborgs Linjetrafik (övriga Buss i Väst-företag som kör i Kalmar län är Söne Trafik och Lysekils Busstrafik). OmniExpressen har nummer 306 och stadstrafiks-OmniLinken har nummer 340 enligt Svensk Busshistoria. Tobias, såg du något inventarienummer på den gula OmniLinken?

//Jonas G
Det måste ha varit väl doldt isåfall, såg inget inventarienummer alls på OmniLinken!

Citat från: Fredde_J skrivet 19 augusti 2008, 00:45:13 AM
Blomstermåla skola, det var en ny skyltning, fanns inte när jag körde där...

Tack för trevliga bilder, trots Ej i trafik! ;)


Tackar tackar för det :) Jo, blev fundersam på många skyltningar idag, denna menade man väl antaligen Blomstermåla skola, eller antagligen Blomstermåla station.. I vissa bussar har texterna funkat som de ska, d.v.s med info om nästa hållplats, klockan etc.. I vissa bussar har det varit dåligare med det.. Vissa bussar som varit i trafik, har haft text som "Ej i trafik", "Buss i Väst AB" och "KLT" på dest.skyltarna. ;)

Citat från: Pickos skrivet 19 augusti 2008, 00:52:59 AM
Där är en av dem jag missat, den stod inte på depån i Oskarshamn i söndags. Jag misstänker att den kan vara placerad i Kristdala och stod då redan där.
Förresten en märklig väg till Kristdala, men avgången 15:55 från resecentrum är tydligen en industritur.
Antagligen är detta en Kristdalabuss, inte 100 på det, men misstänker. Jo, vägen dit är lite annorlunda, speciellt när man svänger ner de kilometrarna från hållplats Sanden till Bråbo mitt ute i ingenmansland, för att backa upp på en väg till busshållplatsen, för att senare köra tillbaka samma väg igen upp mot Sanden. Tilläggas kan även att OmniExpressen inte alls går bra på de vägarna ute i skogarna, speciellt inte på stickan ner till Bråbo, *gupp, hopp, GUPP GUPP GUPPPP HOPP*, man skakar omkring! ;)

Tackar till övriga som kommenterat också! Kan återkomma imorrn med fler bilder, ev. ta lite fler, bor ganska nära trots allt! :D ;)
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

blubb

Citat från: Tobias skrivet 18 augusti 2008, 23:20:10 PM
Idag har ju som bekant nya operatörer tagit över trafiken i Kalmar län, b. la Buss i Väst, som tog över i Västervk/Oskarshamn/Kalmar. Tre bilder från idag är från Oskarshamn, de två första är fotograferade vid stationen i Oskarshamn, och den tredje är fotad vid Resecentrumet. :) Fler bilder kan tänkas dyka upp senare ikväll om intresset finns.


Ny och fräsch Raskenbuss påväg mot Blomstermåla


En OmniLink påväg mot Kristdala.


En stadsbuss på linje 701 i Oskarshamn, dock felskyltad..

Fina bilder, men har man glömt sätta på de snygga Scania navklapslarna? Ser ju inte allt för snyggt ut så här.. :-[

Zella

Chysta bilder... roligt att se scania förökar sig i småkommunerna  :)

Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep över de nya Smålänningarna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredde

CitatTackar tackar för det :) Jo, blev fundersam på många skyltningar idag, denna menade man väl antaligen Blomstermåla skola, eller antagligen Blomstermåla station.. I vissa bussar har texterna funkat som de ska, d.v.s med info om nästa hållplats, klockan etc.. I vissa bussar har det varit dåligare med det.. Vissa bussar som varit i trafik, har haft text som "Ej i trafik", "Buss i Väst AB" och "KLT" på dest.skyltarna. ;)

Lite inkörningsproblem med andra ord.. Jo vissa turer så går ju linjen till skolan, men jag är tveksam att den kör till skolan vid denna tiden på dagen ;)