En känd Buss-snackare bakom ratten

Startat av Niclas Rosenius, 14 augusti 2008, 23:53:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

virtual1

Då långt ifrån alla känner alla här vore det kul vid dylika bilder om det faktiskt skrivs ut vem det rör sig om! - tror knappast alla har sett hur alla ser ut!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bastuper

virtual1 nu var du väldigt tråkig, låt folk gissa men jag kan säga att jag kände inte alls igen snubben, med andra ord en bildgåta.

Men men, vi får se om nån vågar skaka fram rätt svar här.  ;)

Frippe Fribas

Ledtråd: Skärgårdsbo bosatt på samma ö som Karsten, Erret och Ivo håller till på...  ;D
//Fredrik

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 augusti 2008, 09:59:39 AM
Ledtråd: Skärgårdsbo bosatt på samma ö som Karsten, Erret och Ivo håller till på...  ;D
//Fredrik

Och vi kan väl tillägga att han brukar normalt köra en turistare med annat bolagsnamn på + lite röda/vita linje vagnar med  ;)

//Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 augusti 2008, 09:59:39 AM
//Fredrik

Ja, _för den kollen_ har ju alla :-P

Karsten

virtual1

Citat från: bastuper skrivet 15 augusti 2008, 09:56:56 AM
virtual1 nu var du väldigt tråkig, låt folk gissa men jag kan säga att jag kände inte alls igen snubben, med andra ord en bildgåta.

Men men, vi får se om nån vågar skaka fram rätt svar här.  ;)

*suck* - om man inte umgåtts med någon o vet den personens bakgrund så blir det här ju bara "klubben för inbördes personlig beundran" -
vill inte vara tråkig, vill bara att de som inte är "med i den innersta kretsen" ska få någon koll på vem som är vem! - Då jag inte
för fem öre lägger på minnet vem som bor var/vem som har vilken bakgrund om jag inte träffat/umgåtts med någon så blir det ju
enbart som att hitta en nål i en höstack med alla "ledtrådar"...

Simon A

Marc

Stämmer! :)
En österrikisk grupp som hade en Nordnorgeresa framför sig....
Utlånad som avlösningsförare i Stockholm på deras väg mot Nordkapp. Detta börjar bli ett vanligt fenomen, då nya EU-regler inte längre tillåter de långa två-veckors passen.
Förra året vet jag att någon fick bild på mig i en tysk Mercedes buss, Interbus bemannade då en Studiosus vid ett par tillfällen.

Ersa

Men hur fick du tag i "Viggebussen", Marc?
Ser lite skumt med en "vitskjorta" i en av Danielssons vagnar. Man är ju van med "blåskjortor" i dessa.

Danne B.

Citat från: virtual1 skrivet 15 augusti 2008, 10:49:10 AM
*suck* - om man inte umgåtts med någon o vet den personens bakgrund så blir det här ju bara "klubben för inbördes personlig beundran" -
vill inte vara tråkig, vill bara att de som inte är "med i den innersta kretsen" ska få någon koll på vem som är vem! - Då jag inte
för fem öre lägger på minnet vem som bor var/vem som har vilken bakgrund om jag inte träffat/umgåtts med någon så blir det ju
enbart som att hitta en nål i en höstack med alla "ledtrådar"...

Men... Om man resonerar som du så ska man helst bara lägga ut bildgåtor och/eller trådar där ALLA med säkerhet kan veta alla svar...!? Det är ju en utopi?!

Även fast jag inte hade en aning om vem personen var så tyckte jag att tråden var rolig eftersom det alltid är roligt att få ett ansikte till nå´t namn man ser här! Och eftersom jag inte visste svaret på "gåtan" så var jag tvungen att vänta tills nå´n gissat rätt eller personen träder fram! Men vad gör det???

//Danne