Västervik den 23 juli [Många bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 14 augusti 2008, 01:02:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Den 23 juli besökte jag Västervik och passade då även på att ta lite bussbilder där.

Oscarshamns Resebyrå/Fårbobuss TWX457 vid Resecentrum som anslutningsbuss till Viking Line.

Veolia 2315 på Resecentrum som linje 25 till Överum.

Nilsbuss TSC658 vid Resecentrum som linje 325 till Mariannelund.

Högbergs Bussresor BHC194 har ankommit Resecentrum som förstärkningsbuss på Swebus Express linje 835.

Veolia 2313 ska strax köra fram till sin hållplats för en tur på linje 36 till Ankarsrum medan Ramkvillabuss ECA909 har paus innan den ska återvända mot Växjö på linje 320.

Veolia 2230 på väg in till Resecentrum för att gå en tur till Gamleby på linje 31.

Veolia 2775 har passerat St Petri kyrka och svänger från Östra Kyrkogatan in på Södra Järnvägsgatan som linje 8 till Örbäcken.

Veolia 2341 på Södra Järnvägsgatan som linje 23 till Gamleby.

Veolia 2264 på Östra Kyrkogatan som linje 325 från Jönköping.

Veolia 2776 som linje 5 på Båtsmansgatan.

Veolia 2776 vid Spötorget som linje 5 mot Gränsö slott.

Ännu en bild på Veolia 2776, här som linje 5 mot centrum på Slottsholmsvägen vid Stegeholms slottsruin.

Veolia 2313 på Resecentrum innan avgång mot Gamleby och Björnsholm som linje 23.

Veolia 2820 på Båtsmansgatan som linje 10 mot Tre Bröders väg.

Veolia 2341 på Östra Kyrkogatan som linje 325 till Mariannelund.

Veolia 2231 på Esplanaden på väg mot Gamleby och Edsbruk som linje 23.

Ulf Rådeström

Absolut trevliga bilder - och på måndag - historia  :)

Jeppe Hagelbäck

Trevligt!
En stad som jag nog aldrig har satt min fot i...

Jona

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 14 augusti 2008, 01:02:32 AM

Veolia 2775 har passerat St Petri kyrka och svänger från Östra Kyrkogatan in på Södra Järnvägsgatan som linje 8 till Örbäcken.

Ännu en bild på Veolia 2776, här som linje 5 mot centrum på Slottsholmsvägen vid Stegeholms slottsruin.

Tack Bernt för riktigt fina bilder. Gillade Säffle-bussarna extra mycket men sedan var det ju det där med miljö. Jag föredrar oftast en riktigt bra miljöbild framför en bild på en trevlig bussmodell och därför väljer jag ut 2 av dina bilder som kandidater till plats 1 och plats 2 i vinnare miljö...

Gillar den första för att jag har börjat gilla kyrkor mer och mer. Alltså inte religionen utan för dom alltid eller oftast har sådan intressant arkitektur. Har personligen börjat samla på mig lite kyrkbilder från mina resor inspirerad av en tråd i ordet är fritt.

Bild 2 gillar jag också, Ruin, vatten, park och en ljuvlig varm sommarkänsla. Och dom här 2 bilderna är alltså svåra och avgöra vem som ska vinna men jag lägger min röst på att bild 2 blir 1:a men tätt följd över målinjen av bild 1.

(PS Bildnumrerna avser dom 2 bilderna jag valde ut, inte i Bernt´s ordning/oordning....)

/MVH Jona

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Jan

Kommer Veolia har någon buss kvar i Kalmar län efter att de försvunnit från KLT?
I branschen i 40 år