Huvudmeny

Busslink FiftyFifty

Startat av Niclas Rosenius, 13 augusti 2008, 01:34:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Frippe Fribas

Trevlig vardagsbild även om jag när jag läste rubriken hade hoppats på att du lyckats fånga två Carrus fifty på bild.  ;)
//Fredrik

Bussmicke

Precis den fällan trillade jag också i..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 13 augusti 2008, 10:00:36 AM
Trevlig vardagsbild även om jag när jag läste rubriken hade hoppats på att du lyckats fånga två Carrus fifty på bild.  ;)
//Fredrik
Citat från: Bussmicke skrivet 13 augusti 2008, 10:01:19 AM
Precis den fällan trillade jag också i..

Tänk vad roligt man kan ha ibland  ;)

//Niclas

yngrot

Kul namn på bilden .... du lura nog de flesta där.. ;D   som vanligt trevlig med en MaxCi.. ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Zella

På tal om maxci... hur länge kommer dessa att finnas kvar i ytteromr/förorterna... dom är väll snart väck i innerstan  ::)

Ersa

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 13 augusti 2008, 10:00:36 AM
//Fredrik

Då blir det Norrtälje man får bege sig till:

Jonas Strömblad

Citat från: Tomas Fransson skrivet 13 augusti 2008, 14:04:49 PM
På tal om maxci... hur länge kommer dessa att finnas kvar i ytteromr/förorterna... dom är väll snart väck i innerstan  ::)

Troligtvis håller de nya bussarna (MAN å annat) så låg kvalitet att MaxCi överlever dem för att något överhuvudtaget skall rulla i stan och närområdena  :D
/J

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Finns det inte 3 fifty där nu i SL Land tror den andra kör ått busslink  ???

Ersa

Citat från: Mattias Möller. skrivet 14 augusti 2008, 22:34:16 PM
Finns det inte 3 fifty där nu i SL Land tror den andra kör ått busslink  ???

Den andra? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Jag visade ju en bild på två Busslinkare.
Det finns minst 4 st SL-lackade Carrus Fifty enbart i Norrtälje kommun. Busslink 1177 & 1178 i Norrtälje ovan, samt dessa båda i Rimbo:

Förr förekom det även att Swebus Uppsala körde linjerna UL807, UL809 och SL641 i Norrtälje kommun med sina gula Carrus Fifty: