Huvudmeny

Busslink 4619

Startat av Bussmicke, 13 augusti 2008, 00:42:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

trevligt med nya bussar micke  8)

Frippe Fribas

Jag undrade just när vi skulle få se dina bilder från denna serie...  ;D
//Fredrik

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 13 augusti 2008, 11:35:52 AM
Jag undrade just när vi skulle få se dina bilder från denna serie...  ;D
//Fredrik

He he, jag gjorde en resa på vinst och förlust dit igår med förhoppning om Swebus 6735 eller 6736.
Just 46xx hade jag ingen tanke på just då jag bestämde mig för att dra iväg vilket skedde dryga timmen innan bilderna togs.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

kristoffer

BadTab

Är det förresten nån som vet vad BFS i regnumret skulle kunna vara förkortning av? 8)

Carl W

Citat från: BadTab skrivet 13 augusti 2008, 12:53:15 PM
Är det förresten nån som vet vad BFS i regnumret skulle kunna vara förkortning av? 8)

BussFöraren Suger  :)

BadTab

Bristfälligt Från Säffle...  8)

Har kikat på dessa både i, under, innaför diverse paneler och luckor samt provkört, och jag är inte sådär jätteimponerad över mer än förarplatsen!

Men även det bästa går ju att förbättra... tillexempel borde "sateliterna" dvs där alla knappar och reglage sitter flyttas ner ett par futtiga cm på rattstången!

Just my cents..

yngrot

Citat från: BadTab skrivet 15 augusti 2008, 23:53:04 PM

Det var nog den bästa jag hört på länge om Säffle... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Matte

Men även det bästa går ju att förbättra... tillexempel borde "sateliterna" dvs där alla knappar och reglage sitter flyttas ner ett par futtiga cm på rattstången!

Jaaa så tycker jag också om att sateliterna ska flyttas ner lite på rattstången. Skulle också va kanon om sateliterna gick att vinkla lite mot föraren. Tex den Vänstra sateliten 3-4 grader åt Höger och tvärt om för den andra sateliten. Men förar platsen passar mig helt perfekt. I dom Volvo bussarna någ jag iallafall fram till pedalerna. Med nya gungstolen så är det en kanon vagn tror jag. Fixar inte att köra en Scania OmniLink med gungstolen som tex Handens 6001-6016 & 6661, 6664.

Sen så körde jag Ösmos 5761 & 5762 idag då jag jobbade som Vagnarbetare där nere. Super trevliga vagnar.... Tok sjysst låga då det är en typ halv automatisk låda.. Tror den hade 16 växlar å kan också växlas manuellt.

Carl W

Har kikat på dessa både i, under, innaför diverse paneler och luckor samt provkört, och jag är inte sådär jätteimponerad över mer än förarplatsen!

Just my cents..

Bra som det är. Nu når man knappen för framdörren utan att behöva släppa ratten.

homer

om säffle/volvo vill få tillbaka förarnas förtroende så borde dem sätta in turistbuss (9700)intstrumentpanelen i lokaltrafikbussarna, den är så sjukt mycket bättre istället för att exprimentera med massa konstigt som ingen egentligen gillar.

har läst någon intervju någonstans med scanias chefsdesigner som även han vill att scaniabussar ska ha "svävande satelliter" eller hur han nu uttryckte de, vi får hoppas han tänker om så inte dem med blir förstörda

Ersa

Sådärja! Tänkte att jag skulle kunna få en bild på någon av dessa, men under hundpromenaderna på Lisö förra veckan dök enbart 444x-vagnar upp på 856:an. Däremot mötte man någon av dessa nya vagnar så fort man körde bil i Sorunda socken...

Tommy E

Citat från: Verspieder skrivet 17 augusti 2008, 09:26:18 AM
Sådärja! Tänkte att jag skulle kunna få en bild på någon av dessa, men under hundpromenaderna på Lisö förra veckan dök enbart 444x-vagnar upp på 856:an.

Får man se nån bild på dessa då? ;)

(Ber om ursäkt ifall jag har missat bilder som du redan har postat)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Johan Hansson

Det var nog den bästa jag hört på länge om Säffle... ;D

Det ligger någonting i det du skriver... ;D
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.