Huvudmeny

SL Buss 0781

Startat av scaniaolsson, 12 augusti 2008, 20:16:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniaolsson

Ovan nämnda vagn (0781) en Volvo Säffle Ledvagn i SL Rött & Vitt siktades idag på Rv 13 utanför Klippan.

Tyvärr vet jag inte mycket mer, t.ex. vilket bolag den tillhör.
Den kan ju även vara såld ner hit och fått behålla lacken om det inte är något bolag som ska köra med den.

Någon kanske vet mer, Bussmicke t.ex.

Go kväll.
Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Mikael T Nilsson

Citat från: scaniaolsson skrivet 12 augusti 2008, 20:16:56 PM
Ovan nämnda vagn (0781) en Volvo Säffle Ledvagn i SL Rött & Vitt siktades idag på Rv 13 utanför Klippan.

Tyvärr vet jag inte mycket mer, t.ex. vilket bolag den tillhör.
Den kan ju även vara såld ner hit och fått behålla lacken om det inte är något bolag som ska köra med den.

Någon kanske vet mer, Bussmicke t.ex.

Go kväll.
Scaniaolsson

Hej,

Det låter som Veolia Transport 0781 (tidigare Linjebuss/Connex), en f.d. Råstavagn. Den borde varit stationerad i Råsta fram till dess att Busslink övertog trafiken där hösten 2007.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Kanske den ska köra i Eslöv kanske i Skol tiden där kör dom veolia i Klippan  ???

scaniaolsson

Precis den ja !!

Slog den på VV och då är Veolia Transport Lund ägare sedan 2008-06-18.

Dock avställd sedan 2008-06-14 vilket gör det mystiskt att den rullade och dessutom så pass långt från Lund.

Möjligen en Skolbuss men knappast någon linjetrafik i den lackeringen.

Tack för hjälpen

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

virtual1

Citat från: scaniaolsson skrivet 12 augusti 2008, 20:40:01 PM
Precis den ja !!

Slog den på VV och då är Veolia Transport Lund ägare sedan 2008-06-18.

Dock avställd sedan 2008-06-14 vilket gör det mystiskt att den rullade och dessutom så pass långt från Lund.

Möjligen en Skolbuss men knappast någon linjetrafik i den lackeringen.

Tack för hjälpen

Scaniaolsson

Veolia Lund har ju tagit över "övertaliga" bussar från Veolia Olofström, 0781 är garanterat en sådan som väntar på försäljning from nu.

Anders Lundén

f.d SLarna 0781-0782 och 4950 sam Ultra 1093-94 är nyligen sålda till BusTradeCenter.
Man kan väl misstänka export :)

S Svensson

0781 men även 0782 är fd LB Partille och GSAB hyrde någon tid 0781. Denna har något annorlunda säten är 400 serien.