En låggolvare och en höggolvare

Startat av Greger Larsson, 11 augusti 2008, 22:48:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Två lagom lika bussar men ändå men ändå förelåg viss snubbelrisk om man efter några pass i den ena skulle anträda/lämna förarplatsen i den andra!

Jona

HJE

Tack för fina och trevliga bilder på trappbussar. Vilken är den högre och vilken är den lägre och hur stor skillnad är det i golvhöjd?

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Greger Larsson

Eeh, jag trodde det syntes på bilderna i vilken buss golvet var högre? Båda hade alltså låga ryggstöd på stolarna, kanske t o m något lägre på 118 om man räknar in "nackstödet".

/GL

Jona

Citat från: Greger Larsson skrivet 11 augusti 2008, 23:47:24 PM
Eeh, jag trodde det syntes på bilderna i vilken buss golvet var högre? Båda hade alltså låga ryggstöd på stolarna, kanske t o m något lägre på 118 om man räknar in "nackstödet".

/GL

Tack GL, nu ser jag jag, och jag lovar och svär, jag såg inte denna skillnad innan du påpekade den....

Du visst ska 118 säljas nu så båda dessa kan bli Skelleftebuss-historia?

/J
MVH Filosofen Jona

Greger Larsson

Citat från: Jona skrivet 11 augusti 2008, 23:57:11 PM
Tack GL, nu ser jag jag, och jag lovar och svär, jag såg inte denna skillnad innan du påpekade den....

Du visst ska 118 säljas nu så båda dessa kan bli Skelleftebuss-historia?

/J

Den borde snart ha gjort sitt men det har ju inte köpts så mycket nytt så det kanske finns risk/chans att den överlever ett tag till..

/GL

bastuper

2 trappsteg i den första och 3 trappsteg i den andra väl?

Ersa

Då var alltså 109 & 115 av samma "höjd" som 117?

Mikael T Nilsson

Tack för de fina Volvo / Säfflebilderna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.