Huvudmeny

Vid Silja 6/8

Startat av Christer K, 09 augusti 2008, 22:43:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Vi åkte med Silja Galaxy till Åbo den 6 augusti 2008. Vid terminalen fanns det många bussar som syns på bilderna nedan. Ett antal Ryska bussar släppte av runt 200 pax och så var det ett antal finska också.
Bilderna tagna från gångbron mot Silja Terminalen.

/ Christer K

Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Mange_buss

Kör Galaxy till Åbo
Visste jag inte  ???

Anders i Vendelsö

Citat från: Mange_buss skrivet 10 augusti 2008, 22:04:10 PM
Kör Galaxy till Åbo
Visste jag inte  ???

M/S Tallink Galaxy är fr.o.m. 23/7-08 omdöpt till M/S Silja Galaxy och trafikerar numera Stockholm - Åbo
M/S Silja Festival är fr.o.m. 28/7-08 omdöpt till M/S Tallink Festival och trafikerar numera Stockholm - Riga

M/S Tallink Galaxy har ersatts av M/S Tallink Baltic Princess på rutten Helsingfors - Tallin

/Anders

Mange_buss

Citat från: Anders i Vendelsö skrivet 11 augusti 2008, 11:01:06 AM
M/S Tallink Galaxy är fr.o.m. 23/7-08 omdöpt till M/S Silja Galaxy och trafikerar numera Stockholm - Åbo
M/S Silja Festival är fr.o.m. 28/7-08 omdöpt till M/S Tallink Festival och trafikerar numera Stockholm - Riga

M/S Tallink Galaxy har ersatts av M/S Tallink Baltic Princess på rutten Helsingfors - Tallin

/Anders

ok,tack  :D

Magnus

Såg du vilket bussbolag som körde anslutningsbussen från Karlstad/Örebro?

Jag ska själv åka med Galaxy på torsdag :)

jocke

och jag på måndag :p

För övrigt ska europa flytta med, men inte förrän nästa år. Då kommer en annan båt, även den ny, att ta över på sträckan Åbo - sthlm tillsammans med galaxy
Jag förändrar era liv med detta inlägg