GUBs Volvo Säffle 34x....

Startat av Kvarne, 02 juli 2007, 19:27:07 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Kvarne

...Fanns idag att beskåda hos Busmarket.

343, 346 och en till...Även GUBs Scania 580 stod hos Busmarket....Tyvärr...tråkigt att de har gjort sitt nu...

Bilder kommer senare...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

jocke

Mycket synd. Kommer sakna 580 speciellt
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Visst är det lite vemodigt! En epok i Uppsala tar faktiskt slut nu när dessa bussar försvinner. Fast det har ändå varit väntat länge och man har ju vetat att det skulle bli så här. Egentligen är det istället förvånande att bussarna funnits kvar så pass länge som de ändå har. Bussar som 343 har faktiskt egentligen gått på övertid
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Kvarne

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 juli 2007, 19:41:34 PM
Visst är det lite vemodigt! En epok i Uppsala tar faktiskt slut nu när dessa bussar försvinner. Fast det har ändå varit väntat länge och man har ju vetat att det skulle bli så här. Egentligen är det istället förvånande att bussarna funnits kvar så pass länge som de ändå har. Bussar som 343 har faktiskt egentligen gått på övertid

Man kan väl alltid hoppas på att TAK(Tallinna Autobusi Koondiis -Ett av bussbolagen i Tallinn) köper dessa(de har rätt färg!), men det förefaller väl inte så troligt nu när de fått splitternya Omnilinkar....Snyft!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Niclas Rosenius

Citat från: Kvarne skrivet 02 juli 2007, 19:48:29 PM
Man kan väl alltid hoppas på att TAK(Tallinna Autobusi Koondiis -Ett av bussbolagen i Tallinn) köper dessa(de har rätt färg!), men det förefaller väl inte så troligt nu när de fått splitternya Omnilinkar....Snyft!

   Hej!

   Vad jag fick höra i fredags att dom skulle bort till Kazakstan.

   MVH Niclas

Niklas Bygdestam

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 juli 2007, 20:12:47 PM
   Hej!

   Vad jag fick höra i fredags att dom skulle bort till Kazakstan.

   MVH Niclas



Det förvånar mig inte alls. Hade nästan till och med kunnat satsa en slant på att de skulle till just Kazakstan. Som Kvarne redan nämnt så är nog inte TAK i Tallinn längre intresserade av så pass gamla bussar nu när de köper nytt istället. Dessutom har tidigare Uppsalas Volvo Säffle med bakplattform gått till Kazakstan så det är inte konstigt att de köper fler av samma typ
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Någon som har bilder på bussarna som gått till kazakstan från uppsala eller vet när dessa kommer att försvinna ur landet.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 02 juli 2007, 20:12:47 PM
   Hej!

   Vad jag fick höra i fredags att dom skulle bort till Kazakstan.

   MVH Niclas

Har de inte kommit iväg än?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius



   Nepp, inte alla ännu. Mitt på dan idag så var det 3 Volvon o 1 Sc kvar hemma på rampen.

   // Niclas

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 juli 2007, 19:41:34 PM
Visst är det lite vemodigt! En epok i Uppsala tar faktiskt slut nu när dessa bussar försvinner. Fast det har ändå varit väntat länge och man har ju vetat att det skulle bli så här. Egentligen är det istället förvånande att bussarna funnits kvar så pass länge som de ändå har. Bussar som 343 har faktiskt egentligen gått på övertid
Vad är det du kommer att sakna med 580? Nyfiken. Dock ska väl troligen ledbussarna av samma typ som 580 gå kvar som extrabussar i vinter så du kan ju alltid fortsätta att njuta av modellen som så. Dessa bussar går fortfarande riktigt bra dock väldigt stel mittaxel.

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 08 juli 2007, 23:54:18 PM
Vad är det du kommer att sakna med 580? Nyfiken. Dock ska väl troligen ledbussarna av samma typ som 580 gå kvar som extrabussar i vinter så du kan ju alltid fortsätta att njuta av modellen som så. Dessa bussar går fortfarande riktigt bra dock väldigt stel mittaxel.


Fråga Jocke som säger att han specielt saknar 580. Jag har aldrig sagt att jag skulle sakna just 580 mer än andra. Däremot har jag sagt att det är lite vemodigt att busarna med bakplattform, dvs 343-350 försvinner och att en epok i Uppsala har tagit slut
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 09 juli 2007, 00:31:03 AM

Fråga Jocke som säger att han specielt saknar 580. Jag har aldrig sagt att jag skulle sakna just 580 mer än andra. Däremot har jag sagt att det är lite vemodigt att busarna med bakplattform, dvs 343-350 försvinner och att en epok i Uppsala har tagit slut
Ber om ursäkt, frågan skulle vara riktad till Jocke. Har inte vant mig med sidan än coh tryckte på fel knapp. Ursäktar mig.

Simon A

Citat från: jocke skrivet 02 juli 2007, 19:35:59 PM
Mycket synd. Kommer sakna 580 speciellt
Varför kommer du att sakna 580 mer för? Nyfiken.