Några bilder från Jönköping i juni 2001

Startat av Becain, 08 augusti 2008, 13:51:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Becain

Visade några bilder från Jönköping i juni 2001 i en annan tråd. Spinner vidare på detta och visar här ytterligare några bilder på några av Linjebuss bussar i tätortstrafiken. Tre dagar efter fototillfället lämnade Linjebuss tätortstrafiken.

Först en bild på Linjebuss 0618 som innan den 1996 kom till Jönköping rullade i Trelleborg.

Därefter två bilder på 1262 samt 1264 som togs över av Linjebuss 1993 när man tillsammans med Swebus tog över tätortstrafiken från Kommuntrafiken (JKT). Bussarna hade nr 161 samt 163 hos JKT.

Till sist en bild på 2517, som kom ny till Jönköping 1994. Flyttades till Råsta efter att tätortstrafiken tappades i Jkpg.

Hoppas bilderna uppskattas. Återkommer vid senare tillfälle med lite bilder på Busslinks samt Swebus bussar vid samma tidpunkt.

Jona

Oj oj oj vilka fina bilder du bjuder oss på. Volvo och Säffle för hela slanten. Så där fina och trevliga bussar rullade det för i världen i våra svenska städer. Men man ser på sista bilden vad som ska komma ska.... Men okej, jag gillar fortfarande den låggolvsmodellen av Volvo och Säffles variant....

/Tack önskar Jona
MVH Filosofen Jona

jocks74

Mikael T Nilsson

Citat från: Becain skrivet 08 augusti 2008, 13:51:01 PM
Visade några bilder från Jönköping i juni 2001 i en annan tråd. Spinner vidare på detta och visar här ytterligare några bilder på några av Linjebuss bussar i tätortstrafiken. Tre dagar efter fototillfället lämnade Linjebuss tätortstrafiken.
Till sist en bild på 2517, som kom ny till Jönköping 1994. Flyttades till Råsta efter att tätortstrafiken tappades i Jkpg.

Hoppas bilderna uppskattas. Återkommer vid senare tillfälle med lite bilder på Busslinks samt Swebus bussar vid samma tidpunkt.

Mycket trevligt bildsvep över "modern nostalgi".
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: jocks74 skrivet 08 augusti 2008, 17:51:13 PM
det var bättre förr ju  :)

Naturligtvis, då gick det riktiga bussar i stan som synes..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.