Huvudmeny

Interbus 529-AUB854

Startat av NHK, 07 augusti 2008, 19:52:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NHK

Provmålning eller ny design?

NHK

David S

Snygg design tycker bättre om den.

Ulf Rådeström

Marc

Två kändisar bakom rutan.
Tydligen vågar man ta den backen utan att höja bussen, har inte vågat chansa med en 13,7a. Eller vad säger du Uffe? :)

Johan Hansson

ingen snygg design.
Hoppas de hehåller den gamla
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Patrik

Den var skitsnygg när jag såg den idag, den såg riktigt mäktig ut när den på kom stan.

Niclas Rosenius

Citat från: Patrik skrivet 07 augusti 2008, 21:48:39 PM
Den var skitsnygg när jag såg den idag, den såg riktigt mäktig ut när den på kom stan.

Kan hålla med dig om att den ser riktigt bra ut. Har bara sett den i halvmörker men den var fräsch.

//Niclas

Magnus

Det är ju synd att "silvret" försvinner. Det va väl nästan så man kände igen Interbussar. Fast den här nya va ju inte jätteful iaf.

BenS

Citat från: NHK skrivet 07 augusti 2008, 19:52:43 PM
Provmålning eller ny design?

NHK

Påminns om Swebus första fula färger röd vit blå. Fattas bara "falukorven".

yngrot

Enkel och snygg design tycker jag. Varför krångla till det??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Muk

Jag tycker designen nästa känns plåttrig. Den gamla designen var sober. Den nya logotypen skulle tjäna på att placeras på en helvit buss. Tycker inte att fonten och färgsättningen passar ihop riktigt. Men det är min åsikt. Det kan vara en vanesak.  :)

Ulf Rådeström

Citat från: Marc skrivet 07 augusti 2008, 20:25:40 PM
Två kändisar bakom rutan.
Tydligen vågar man ta den backen utan att höja bussen, har inte vågat chansa med en 13,7a. Eller vad säger du Uffe? :)

hum...vad det jag som kör? nje....men oavsett vilket har det aldrig varit några som helst problem att ta backen utan o höjja....den kanske är högre när du kommer åkande  :-X

Ulf Rådeström

Citat från: Magnus skrivet 07 augusti 2008, 22:08:46 PM
Det är ju synd att "silvret" försvinner. Det va väl nästan så man kände igen Interbussar. Fast den här nya va ju inte jätteful iaf.

Jo, jag tycker denna ser lite FÖR enkel och halvtråkig ut....nästan bara vitt är inget jag personligen föredrar.
Dock är det tydligen så att blir det skador på det silverfärgade fältet måste man göra om hela sidan vid en reparation eller uppfräschning - annars blir det synliga fogar och det ser ännu värre ut....och detta blir alltså ganska dyrt vad jag förstått.

TageK

Det är den första av en ny design som kommer att succesivt införas. På bilden saknas globen och text Sto-Gbg-Mmö bakom framaxeln.