Två turistbussar i Göteborg

Startat av Sundås, 06 augusti 2008, 21:50:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: Sundås skrivet 06 augusti 2008, 21:50:57 PM
:)

// Sundås

www.sundas.se

Mycket trevligt!
Den här bussen är en Setra S415UL och skyltskåpet tyder på att det också kommer att bli möjligt att åka med den mellan Ullared och Fegen, som Ätrans Buss kör för Hallandstrafiken.

yngrot

Ätrans buss verkar ju ha snygga och välskötta bussar vet de har en Helmarkocå har de flera bussar??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Citat från: yngrot skrivet 07 augusti 2008, 11:11:19 AM
Ätrans buss verkar ju ha snygga och välskötta bussar vet de har en Helmarkocå har de flera bussar??
Vad jag vet så har de 2 helmark bussar men och denna bussen kan de ha köpt till förra året eller ersatt en av helmark bussarna
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 07 augusti 2008, 11:32:13 AM
Vad jag vet så har de 2 helmark bussar men och denna bussen kan de ha köpt till förra året eller ersatt en av helmark bussarna

Ätrans Buss hade fram till i november till och med tre Helmarks-bussar:
PPH 424
THB 460
WWC 897
PPH 424 såldes dock i november 2007 och är nu registrerade på Bus Trade Center. Setran har alltså köpts som ersättare till denna.
Mina erfarenheter från Ätrans Buss är att de har mycket välskötta bussar såväl exteriört som interiört.