Bilder ifrån 1/7 2007

Startat av Viktor, 02 juli 2007, 15:11:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor

Här kommer ett lite bildsvep ifrån Jönköping.









Resten finns som vanligt på hemsidan Välkomna in!

Andreas Ljungqvist

Lika snyggt som vanligt Viktor, men att du inte ökar på storleken lite på bilderna??

Niklas Bygdestam

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 03 juli 2007, 10:39:12 AM
Lika snyggt som vanligt Viktor, men att du inte ökar på storleken lite på bilderna??


Storleken är bra. Hellre en aning för små än för stora på det här forumet
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Viktor

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 03 juli 2007, 10:39:12 AM
Lika snyggt som vanligt Viktor, men att du inte ökar på storleken lite på bilderna??

Tack så mycket Andreas. Jag tycket att 700x525 är bra och kanske 800 sen när jag har köpt min Nikon D40

Andreas Ljungqvist

Citat från: Viktor skrivet 04 juli 2007, 13:10:04 PM
Tack så mycket Andreas. Jag tycket att 700x525 är bra och kanske 800 sen när jag har köpt min Nikon D40

Så lite så, själv kör jag 900x600 för o få lite bredd på bilden.. Jasså en Nikon D40 är det den som slutar på X??? Själv har jag bestält en D80..

Staffan Sävenfjord

Citat från: Viktor skrivet 02 juli 2007, 15:11:04 PM
Här kommer ett lite bildsvep ifrån Jönköping.




Som vanligt med ägaren, Anders Haraldsson, själv vid ratten. Utöver ett antal veteranbussar är detta den sista bussen han har kvar i företaget och när jag träffade honom förra året hade han planer på att avyttra även den här bussen.
Men än hänger han tydligen i, dessutom i sin vanliga tjänst som förstärkning för Swebus Express. Det och tågersättningar är den huvudsakliga utkomsten i dag.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Viktor

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 05 juli 2007, 09:50:26 AM
Så lite så, själv kör jag 900x600 för o få lite bredd på bilden.. Jasså en Nikon D40 är det den som slutar på X??? Själv har jag bestält en D80..

Okej nej Det är en bara D40

bjalle

D40X använder samma sensor som D80 alltså en betydligt dyrare sensor

Viktor

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 09 juli 2007, 19:18:31 PM
D40X använder samma sensor som D80 alltså en betydligt dyrare sensor

Okej Tack för informationen