Huvudmeny

Tyskar i diket

Startat av bastuper, 05 augusti 2008, 20:16:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Tyska bussförare verkar ha otur när de kommer norr om växjö.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Fredde

Leif D

Man kan ju inte annat än förundras lite över journalister i hur de skriver.....

Aftonbladet skriver om olyckan utanför Sturefors, "En buss med 50 personer ombord välte på tisdagseftermiddagen i Sturefors utanför Linköping."
Kollar man bilderna i Corren, så ser man att bussen står upp snyggt och fint, men i diket......

Aftonblandet skriver också, "Andra olyckan med tysk turistbuss". "Så sent som förra måndagen välte en buss med ungdomar från Tyskland i en rondell strax utanför Linköping."
Klickar man då på den länk där under som handlar om detta, så ser man ju den buss som välte vid trafikplats Linköping Västra, någon vecka tidigare.
Den bussen välte ju förvisso, men knappast turistbuss, stadsbuss från Berlin, torde ju vara närmare sanningen.

Läser man Correrns text om Stureforsolyckan, så står det, "Olyckan skapade vissa problem i framkomligheten då bussen blockerade hela vägen."
Kollar man däremot på bilden, så ser man ju tydligt att bussen inte blockerar vägen alls. Den står ju utanför vägen i diket.
Däremot är ju vägen fylld men räddningspersonal och andra som samlats. 

Sen funderar jag ju på vad Växjö har med saken att göra, Johan H ??     Både dessa och olyckor hände ju i Linköping, vilket är långt från Växjö.......
;-)

Johan Hansson

Citat från: Leif D skrivet 08 augusti 2008, 22:54:03 PM
Sen funderar jag ju på vad Växjö har med saken att göra, Johan H ??     Både dessa och olyckor hände ju i Linköping, vilket är långt från Växjö.......

Jag tog Växjö som ett ett riktmärke, där av skrev jag som jag gjorde.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.