Huvudmeny

Swebus Uppsala

Startat av David S, 05 augusti 2008, 19:01:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David S

Hej

Jag undrar om alla Setror från Kalmar som flyttades till Uppsala är omlackerade.

Om inte, finns det någon som vet vart jag kan gå för att få bilder på dom. Skulle gärna vilja ha bilder på Setororna med Swebusfärgerna.

Tacksam för svar.

Oskar A

Hej! Av kortsetrorna har man hunnit lacka om 5890 medan 5887 ännu inte blivit omlackad. Hur det går med 5888 och 5889 vet jag inte. Vet inte ens om 5888 kommit till Uppland då jag inte sett den i Uppsala iallafall. Dock är den överskriven på Uppsalaområdet. Om man lackar om ledbussarna återstår att se eftersom nyansskillnaden mellan UL och KLT är ganska liten.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

David S

Okej

Jag var förbi Swebus depå i Uppsala och då såg jag inte någon av Setrorna så då antog jag att alla hade körts iväg för lackering men nu verkar det som att det finns lite hopp i alla fall.

blyfot

vissa av settrorna (ledvagnar) kan finnas i tierp under Gävle Cityfest. då det kommer att behövas lite större bussar. Blyfot

David S

Citat från: blyfot skrivet 06 augusti 2008, 11:02:03 AM
vissa av settrorna (ledvagnar) kan finnas i tierp under Gävle Cityfest. då det kommer att behövas lite större bussar. Blyfot

Stämmer en av Setrorna såg jag i går.

Har dessa bussar större kapacitet än dom Volvo som brukar gå på dom linjerna?

jocke

Citat från: David S skrivet 07 augusti 2008, 14:23:50 PM
Stämmer en av Setrorna såg jag i går.

Har dessa bussar större kapacitet än dom Volvo som brukar gå på dom linjerna?

Skulle misstänkat att det körs extraturer :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Stefan P

Hej

Jag såg två vita korta Setror på depån i Uppsala idag, såg dock inga nummer på dem.

mvh Stefan P

David S

Tack då vet jag. Ska försöka att ta mig ner dit så snart som möjligt. Lite OT men är det någon som vet om det är okej att bara gå rakt in på depå området och fotografera? Har sett att det står skyltar om att man inte får.

Optimal

Gå in och fråga om det är OK, Själv har jag aldrig fått ett nej, då har jag besökt alla garage i Stockholm utom Täby, samt några runt om i landet.