Ovanliga gäster hos Arriva Malmö

Startat av Cyklisten, 05 augusti 2008, 16:47:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Såg från tågfönstret att det stod blå bussar, men jag trodde att det rör sig om SL-bussar. Gick förbi efter jobbet och tog lite bilder, detta är alltså Västtrafikblå fordon. Den ena kan jag inget nummer på, den stod för nära buskar... Det stod även två f.d. danska Volvo.
Ursäkta den dåliga bildkvaliten, men vädret var dåligt och jag använde en kompaktkamera då jag inte ville byta objektiv från tele till vanligt mitt i regnet.










Staffan Sävenfjord

Det är alltså bussar från Veolia Transport i Partille. Dessa har tydligen blivit övertaliga nu sedan man fått ett par Volvo 8500 som ersättare. Dessa bussar har länge varit i bedrövligt skick med mängder av plåtskador.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Fredde

Nyförvärv som ska fixas till inför övertagandet i Stockholm?


Ronni Svensson

#3
Hej
Arriva 5603 (Volvo B10BLE 4x2 Säffle ) har ført kørt i Kolding & Slagelse

Bussmicke

Är jag ute och cyklar om jag påstår att Veolias 27xx här i svepet har rullat i Jönköping/Huskvarna?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 05 augusti 2008, 18:45:43 PM
Är jag ute och cyklar om jag påstår att Veolias 27xx här i svepet har rullat i Jönköping/Huskvarna?

hmm...vet ej, men dom är köpta av Arriva 2008-08-01 iaf.

Bussmicke

Skall bli intressant att se var de hamnar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Alla 4 2759-2762 (som helt riktigt ursprungligen levererades till Linjebuss i Jönköping) är som Ulf skriver överförda till Arriva, så den fjärde bussen måste vara 2759.

Läser man på CBR verkar det vara fråga om uthyrning: de brukas av Arriva med Veolia som leasinggivare.

Vi saknar dem verkligen inte i Partille.

Spännande som sagt att se var de hamnar. Tillbaks till Jönköping? Arrivas nya trafik i Stockholm?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 05 augusti 2008, 18:45:43 PM
Är jag ute och cyklar om jag påstår att Veolias 27xx här i svepet har rullat i Jönköping/Huskvarna?

Det var som, jag var helt säker på att du hade fel innan jag läste Jonas inlägg. Trots en del år i Jönköping imsanband med att dessa bussar var nya minns jag dom inte. Användes dom i tätortstrafiken? Eller hade Linjebuss verkligen den trafiken kvar då?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Becain

Citat från: Walter skrivet 06 augusti 2008, 08:01:30 AM
Det var som, jag var helt säker på att du hade fel innan jag läste Jonas inlägg. Trots en del år i Jönköping imsanband med att dessa bussar var nya minns jag dom inte. Användes dom i tätortstrafiken? Eller hade Linjebuss verkligen den trafiken kvar då?

Några bilder från juni 2001, bara tre dagar innan Linjebuss lämnade tätortstrafiken i Jönköping, på två av de aktuella bussarna.

2759 har som synes redan lackats om för sitt nya uppdrag i Partille.




Walter

Citat från: Becain skrivet 06 augusti 2008, 12:25:46 PM
Några bilder från juni 2001, bara tre dagar innan Linjebuss lämnade tätortstrafiken i Jönköping, på två av de aktuella bussarna.

2759 har som synes redan lackats om för sitt nya uppdrag i Partille.



Känner mig klart överbevisad! Tack för bilderna
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 06 augusti 2008, 00:45:30 AM
Alla 4 2759-2762 (som helt riktigt ursprungligen levererades till Linjebuss i Jönköping) är som Ulf skriver överförda till Arriva, så den fjärde bussen måste vara 2759.

Läser man på CBR verkar det vara fråga om uthyrning: de brukas av Arriva med Veolia som leasinggivare.

Vi saknar dem verkligen inte i Partille.

Spännande som sagt att se var de hamnar. Tillbaks till Jönköping? Arrivas nya trafik i Stockholm?

//Jonas G

Skulle tro Jönköping (igen!) med tanke på att de skulle passa bättre in med de redan existerande Omni-cityna än på Ekerö/Märsta, f.ö. kan man skymta ett inventarienummer som börjar på 67XX i Abenraan/Säfflen!

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 06 augusti 2008, 20:34:34 PM
Skulle tro Jönköping (igen!) med tanke på att de skulle passa bättre in med de redan existerande Omni-cityna än på Ekerö/Märsta, f.ö. kan man skymta ett inventarienummer som börjar på 67XX i Abenraan/Säfflen!

Ja dom vagnarna kommer att numreras med början på 6730
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Addez

Citat från: Becain skrivet 06 augusti 2008, 12:25:46 PM
Några bilder från juni 2001, bara tre dagar innan Linjebuss lämnade tätortstrafiken i Jönköping, på två av de aktuella bussarna.

2759 har som synes redan lackats om för sitt nya uppdrag i Partille.




En trevlig vink oxå!

Bussmicke

Citat från: Becain skrivet 06 augusti 2008, 12:25:46 PM
Några bilder från juni 2001, bara tre dagar innan Linjebuss lämnade tätortstrafiken i Jönköping, på två av de aktuella bussarna.

2759 har som synes redan lackats om för sitt nya uppdrag i Partille.


e där ja, då svek inte minnet helt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.