Ett bildsvep från E22 genom Lund

Startat av Cyklisten, 04 augusti 2008, 21:55:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Tänkte ta lite motorvägsbilder, vilket jag inte gjort på länge. Platsen var en gångbro mellan Gastelyckans tpl och Lund N tpl. Tyvärr kom det inga turistbussar på över en timme, bara gula bussar och en Netbus. Sedan var vädret dålig och bilderna blev något mörka. Det blåste och regnade så jag orkade inte stanna kvar där.

BK-buss 7101 ankommer söderifrån

Netbus, som kör för DFDS

Veolia 2415, som Sommarbussen Kävlinge. Sommaren verkar dock vara slut.

Swebus 6664 mitt i värsta regnet. Kameran klarade fukten mycket bättre än värmen förra veckan...

Två stycken Lysekil buss

Och slutligen en till MAN från Swebus.

Möllers

Trevligt gillar MAN bilden bra vad det regnade där blev inte din kamera våt eller nåt eller du.
Det smittar av sig fota på motorvägar hoppas det finns fler som kommer fota på motorvägarna i sverige  :)

Cyklisten

Jo, jag blev klart inspirerad av dina bilder, men det var inte så många roliga bussar som hos dig. Jag var helt genomblöt och så även kameran, jag trodde inte att det kommer att regna så mycket så jag tog med en tunn höstjacka. Den enda bussen jag var nöjd med att få på bild var Sommarbussen, annars fotade jag en byggfordontransport som hindrade hela den norrgående trafiken.
Och den bilden du nämnde är också intressant på sitt sätt, kommer att väcka minnen när man tittar  på den i framtiden ;) Har förresten skickat en liknande bild, fast tagen en aning tidigare till Sydsvenskan.se, får se om de lägger upp den.

Möllers

Håller med dig lite kommer inte så många roliga bussar där ibland hänter det kommer nåt man blir av glad  :)
Tycker jag äger E6an hemma hos mig rätt så bra snart är man igen känd där hos bussarna o lastbilarna alla lastbilar ifrån holland brykade tuta på mig o ha heljus på dom ibland så vingar dom med ibland så trevligt så  ;D

Cyklisten

Lasbilschaufförer är ofta mycket trevliga :) Jag ska nog testa E6:an när jag är i Malmö, dock den delen som går mot Trelleborg. Jag bodde där i närheten men hade aldrig tillräckligt med tid för att stå där länge. Sedan återstår E65, det går bussar både mot Sturups flygplats och mot hamnen i Ystad.

BTW, nu ser jag att Sydsvenskan har lagt upp min bild, men i bildtexten skrev de E6 trots att jag själv skrev E22 i mailet :P Detta är säkert et tecken att jag bör byta plats till den förstnämnda vägen  ;) ;) ;)

bastuper

Simon Bertilsson

Trevligt!! Regn gör sig verkligen på bild. :)

Möllers

jag får testa det nån gång sen jag har köpt regn ställ till kameran kan man stå där i spö regn i timmar  :P
På E6an det skulle vara trevligt blir man blött på köpet hähä

Cyklisten

Men bli inte förkyld du  ;) Nu får vi vänja oss vid regnet då det är här för att stanna, så jag fick iaf. en bra övning.

Möllers

Har hänt nån gång det har regnat på E6an ibland,
Det jag skulle vilja göra är att stå där i snö storm på bron det skulle vara collt  8)

Lars

Ronni Svensson

Hej
Det er godt billede af Swebus vogn 6664 du har taget, men jeg vil ikke ønske at selv komme ud i en sådan byge

Rickardo

Gillar dina bilder!
Ut o plåta i regnet... ;)
/Rickardo