Huvudmeny

Var bor du någonstans?

Startat av bastuper, 03 augusti 2008, 20:15:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

David S

Jag är en kille på 19 som bor i Gävle. Har fotat bussar 2005 pluggar sista året gymnasium just nu. Har inte haft bussar "i familjen" men har alltid varit intreserad av tung trafik.

När det kommer till kamerafronten så har jag kört lite olika kompaktkameror. Håller på att spara till en Nikon D80 just nu.

När det kommer till resor så har det mest blivit följande ställen: Sundsvall, Göteborg, Uppsala och Stockholm. Har även varit i Matfors och några andra ställen. Jag försöker att alltid ta någon bussbild när jag är ute och far.

Har även några kamrater som också skriver här i Snacket.

Mange_buss

Moi bor I Visby och är 13 år...

Jag är inte särskilt berest, men har många gånger åkt till Stockholm  ;D

Sommarjobbar nu på Restaurang Hwitstjärna (Billigt käk i Visby för 60 :- inkl. salladsbuffé, dryck, bröd och kaffe) och fotograferar sporadiskt här och i sthlm. Håller på att få igång en site, men det år inte så bra...

Zella

Tjena

Jag är uppväxt i Alvesta... har även bott i Växjö några år, Nu bor jag i Nordöstra gbg... och har börjat drömmar om sthlm.

Bussföraryrket ligger i släkten kan man väll säga...

Ivo

:D Hej, jag bor i Södernäs på Värmdö, närmaste busslinje är 463 hållplats Södernäsvägen men 463,an går inte så ofta. Bättre avgångar sker med linjerna 437-439 med då måste man ta sig ut till den större vägen där hållplats Sandövägen blir närmast. Eftersom jag börjar tidigt på morgonen ca, 04.40-05.59, varierar beroende på vilken tjänst jag har. Så blir jag tvungen att ta bilen till Hemmesta centrum där infartsparkering finns. Då brukar jag ta linje 492 som är första bussen på morgonen. Det är en nattbusslinje 03.52 avgår den. Nästa avgång från Hemmesta vägskäl är 04.46 men då får man åka med stombusslinje 474.  ;D

Jag är snart 47 år. Varit intresserad av bussar sen jag var liten. Jobbat med kollektivtrafik sedan 1980. Kört buss från 1985.

Leif D

Tänker bara berätta var jag bor....   

NKA 217 på Storsvängen i Norrköping 1977. Foto Leif D

Bor alltså i ett hus som inte syns på bilden, men finns till vänster om trädet i vänster bildkant. Flyttade in där ca 14 år efter att jag tagit bilden.

Ungefär såhär ser de ut nuförtiden allafall.....

Här bor jag....  Foto Leif D.
;-)

Nupski

Bott i Göteborg 26år samt varit landsförvisad till Halland i 7år. Men nu är jag tillbaks sedan 2 år.

henrik_l

Jag är 20 år bor hos mina föräldrar i IKEA byn Älmhult och trivs med det. Gick byggprogrammet på gymnasiet men vill inte jobba med de på heltid,det är mer lockande med ett chaufförsjobb. Nu är jag tidningsbärare i Älmhult och håller på att ta mitt C kort. När mitt CE är klart så ska jag köra lastbil.

På lång sikt så är drömmen en stor skogsgård i växjötrakten..
De e där jag har nytta av byggutbildningen,börja renovera o härja.. men de e framtiden de..Nu är det lastbilar som gäller..

(kul initiativ till denna tråd, man lär ju känna varandra bättre.)

Bengt Jönsson

Man, 27++ och bor numera åter i Gbg efter att några år ha varit "förvisad" till en förort norr om "tullarna" inom "nåll-åtta"
;)
/B

scaniaolsson

Kille på 28 bast.
Född och uppvuxen i Helsingborg, bodde där fram till 2000.
Elprogrammet på gymnasiet därefter 1år påbyggnad på Banskolan (som det hette då) i Ängelholm.

Flyttade till Gävle 2000 och ett jobb som signaltekniker på BV Produktion.
Tillbaka till Helsingborg 2001 och då ny karriär som "kabelfelare" i Landskronaområdet på först Neterna och sedan Flextronics (alltså gamla televerket).

Sedan 2005 åter på nytt jobb som linjemontör på Elverket med bas i Ljungbyhed.
Flyttade 2006 från Helsingborg till Klippan för att få lite närmare till arbetet.

Har nu varit på elverket i mer än 3 år (uj va tiden går) och arbetar nu mycket med besiktning av ledningsnät och stationer. Kör bl.a. Honda 4-hjuling i jobbet (hur kul som helst, men ingen leksak som vissa tyvärr verkar tro) fick gå riktig utbildning på detta utanför Mantorp i våras.

Utöver detta en fantast av "tunga fordon" och spårburet.

Scaniaolsson i korthet
Fordonsintresserad elmontör.

jocks74

kille på 33 år från jönköping,jobbar med styr å reglage på automatlinjer,jobbat innan ca 5 år på ett åkeri här istan,men slutade för jag var aldrig hemma.

Optimal

jag kör en kort.

Kille på snart 20 år. Född och bor i Stockholm. Söder om Söder (Söderort). Gick EL på Gymnasiet Inriktning EL och Tele. Mina Intressen är Bussar och 70 och 80 tals vardagsbilar. Hellre en 145a än en V70. S¨ska den vara i nyskick ;). Just nu Jobbar jag med massa saker, Men jobbar heltid på Älta Transport och Deltid på Bussink Söderort. Har bara B kort än så  länge, Men C av Älta och D av Busslink kommer väl framöver. Jag reser ganska ofta runt i Sverige och fotar. Har än så länge en bit över 6800 bussbilder. Kamera har jag,Dock är den ganska slut i choken, förlåt bländaren, Men ny kommer framöver.

ja, hmm, ganska kort iaf  ;)

Jacob med C

Jag är en kille från Örnsköldsvik som är 24 år och jobbar på OKQ8 Rondellen. Mina intressen är internet surfa, poker och bussar. Har fotat mer eller mindre sen 2003.

Har planerat en fototur i Umeå under september och  31/10 - 2/11 i Stockholm. Kan bli Skellefte en sväng också. För att jobba deras nya Solarisar och deras 2 Omniexpress.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!