Visst var det bättre förr?????

Startat av Drängen, 01 augusti 2008, 23:09:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Drängen

Som nybliven, och tidigare inte särskilt bussintresserad medlem, tycker jag det är rätt kul att gå igenom bilderna på forumet. Det som slår en, är väl att det blivit lite McDonalds över bussbranschen. Med det menar jag att var man än kommer, så är bussarna lika. Ett fåtal stora bolag kör linjetrafik lite här och var. Jag minns t.ex om man mötte en buss från Kristian Larsson uppåt Jämtland, då såg att det var en buss utifrån. Charmen och särprägeln suddas ut. Detta var bara en liten reflektion från mig. men en skoj sida är det iallafall.

Nico

Iakttagelsen är nog ganska rätt, men gäller det mesta i livet numera tycker jag. Titta på lastbilsbranschen så ser du samma sak och likadant gäller för mycket annat. Förr hade man t.ex. olika små specialbutiker som nu är uppslukade av stora drakar. I varenda köpcenter numera så finns det en H & M, en Kjell & Co, en BR Leksaker, en Intersport osv. Variationen har liksom försvunnit på vägen. Först inom städerna, sedan inom länderna och nu delvis även inom världsdelen. Numera gäller ju att man tankar på Statoil i Baltikum, handar på H & M i Tyskland och kilar in på IKEA i Budapest...  :P  ::)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman